Eddig sok alkalommal számoltunk be arról, hogy egy játék támogatni fogja a PlayStation 5 erősebb modelljét, de most ennek ellenkezőjéről adunk hírt.
A CD Projekt RED (CDPR) a Twitteren közölte, hogy nem tervezik a PlayStation 5 Pro támogatását a Cyberpunk 2077 esetében. Ez kissé csalódást keltő bejelentés, ugyanis a megjelenés óta eltelt közel négy év alatt rengeteget fejlődött a belső nézetes kaland Night City-ben, bár eközben a lengyel stúdió maga mögött hagyta a PlayStation 4-et és az Xbox One-t, ugyanis a Cyberpunk 2077 egyetlen kiegészítője, a Phantom Liberty az előző generációs konzolokra már nem jelent meg.
Viszont ez akár jól is jöhet a CDPR-nek. A minap arról számoltunk be, hogy a Star Wars Jedi: Survivor (a Respawn Entertainment már ennek folytatásán dolgozik), illetve a Silent Hill 2 Remake esetében sem tökéletes a látvány, ugyanis a képminőség talán nem olyan erős. A CDPR esetében valahol érthető, hogy miért nem akarják támogatni a PlayStation 5 Pro-t: a lengyelek ugyanis maguk mögött hagyták a saját fejlesztésű technológiájukat, a REDengine-t, és így a Polaris (a The Witcher új trilógiájának kódneve), illetve az Orion (ez pedig a Cyberpunk 2077 folytatásáé) egyaránt az Unreal Engine 5 segítségével fog megvalósulni.
Emiatt pedig talán az is bekövetkezhet, hogy a CDPR végül egyáltalán nem fogja támogatni a Cyberpunk 2077-ben a PlayStation 5 Pro-t, vagy ha igen, akkor ezt nem fogják elsietni, mert a Polaris fejlesztésére helyeződött a hangsúly, és ebből adódóan nem biztos, hogy van elég munkaerő ahhoz, hogy a régi engine-hez visszamenjenek, hogy még egyszer, utoljára frissítsenek rajta, hogy a két hete megjelent konzolt is támogathassák.
A PlayStation 5 Pro-val nagyobb frame rate-et, nagyobb felbontást, illetve jobb képminőséget kaphatunk, de a konzolra kihegyezett patch nélkül is általában 10-15%-kal jobb teljesítményt kapunk az eddigi eredményeket figyelembe véve.
Forrás: WCCFTech