A Hasbro letette a garast (és nem csak képletesen!) a játékipar mellett, miután a Baldur’s Gate 3 (ami a Dungeons & Dragonsra alapul) nagy sikereket ért el.
Idén ötven éves a Dungeons & Dragons (D&D) franchise, és az állapotáról csak annyit lehet elmondani, hogy jó. A Wizards of the Coast nemrég adta ki az idei, játékosoknak és játékmestereknek szánt könyvet is (ne felejtsük, hogy egy asztali RPG-ről beszélünk!), és a szörnyek kézikönyvét a tervek szerint február 18-án fogja kiadni. A játékadaptációkra viszont rá fog gyúrni a Hasbro, ugyanis a Larian játéka, a Baldur’s Gate 3 a megjelenésétől számított fél év alatt 90 milió dollárt termelt az IP-tulajdonosnak.
Chris Cocks, a Hasbro vezérigazgatója a Bloombergnek megerősítette, hogy egy újabb játék készül a D&D-ből. Ezt össze kell foglalni. Először is ott van a Starbreeze által tavaly decemberben megjelent kooperatív játék, ami 2026-ban jön, és Waterdeepben, Faerûn egyik legnagyobb városában játszódik. Van egy VR-játék is, amit januárban jelentett be a Resolution Games. Aztán ott van egy Unreal Engine 5-öt használó projekt az Invoke-nál (korábban Tuque néven futott a stúdió, ami a Dungeons & Dragons: Dark Alliance-et hozta létre), és ebben valamilyen PvP játékmód is lehet egy álláshirdetés alapján. Ezek mellé lép be az új projekt.
De nem csak a D&D-vel foglalkozik a Hasbro. Készül az Exodus az Archetype Entertainmentnél (egyik főszereplője Matthew Conaughey lesz, és ex-BioWare írók és tervezők állnak mögötte). Egy G.I. Joe Snake Eyes is készül az Atomic Arcade-nél, illetve egy horrorjáték áll fejlesztés alatt a Skeleton Key-nél. Egy új Magic: The Gathering projekt is készül a Commander formátummal, és ez nem egyenlő a Magic: The Gathering Arenával. 2026-tól kezdve évi 100-150 millió dollárt fektet be a Hasbro, és több mint 1 milliárd dollárt szán erre a cég.
Ennek hátulütője a filmadaptációk visszavágása lesz. Nem fog a Hasbro társfinanszírozni új filmeket és TV-sotozatokat…