„Ez tisztességtelen és félrevezető,” mondja a S.T.A.L.K.E.R. 2 Metacritic-pontszámáról Raphael Colantonio, az Arkane alapítója…
A videójáték-ipar képe drámaian megváltozott az elmúlt évtizedekben, és az olyan platformok, mint a Metacritic, jelentős szerepet játszanak a piacra kerülő játékok értékelésében. Ez a befolyás azonban nem mentes a kritikáktól, annak ellenére, hogy sok cég számára fontos az ott elért pontszám. Egyre több hang kérdőjelezi meg, hogy a Metacritic valóban a minőséget tükrözi-e, vagy csupán azt mutatja meg, hogy egy cím a megjelenéskor eléggé csiszolt vagy optimalizált-e.
A S.T.A.L.K.E.R. 2 esete különös és sajátos, hiszen a Metacritic weboldalán mintegy 70 médium értékelései után a 100-ból 73 ponttal szerepel. Sok újságíró és tartalomkészítő rámutatott, hogy a poszt-apokaliptikus lövöldözős játék sok hibát tartalmaz, valamint az optimalizáláson is volna mit javítani. Egy masszív launch patch után azonban ezek közül a problémák közül jó néhányat sikerült minimalizálni, és a cím nagyon élvezetes, annak ellenére, hogy még számos frissítésre van szükség az élmény tökéletesítéséhez.
Miután a S.T.A.L.K.E.R. 2 1 millió példányban kelt el, és a cím közel 120 ezer egyidejű játékossal debütált a Steamen, a Valve boltjában látható, hogy a játékról szóló értékelések „többnyire pozitívak”.
Sokan úgy érzik, hogy a játék pontszáma nem tükrözi a valóságot. Ezt a nézetet a neves fejlesztő, Raphael Colantonio, az Arkane Studios alapítója, a Dishonored és a Prey alkotója is osztja.
Az Arkane alapítója a S.T.A.L.K.E.R. 2 értékelése nyomán kritizálja a Metacritic rendszerét
Colantonio az X/Twitteren kritizálta, hogy az értékelő oldal rendszere unalmas játékok létrehozására ösztönöz. Azzal érvelt, hogy a magas pontszám inkább arról szól, hogy egy játék csiszolt, mint arról, hogy a cím emlékezetes élményt nyújt. „A Metacritic rendszere unalmas játékok készítésére ösztönzi a fejlesztőket. Amíg egy játék a megjelenéskor csiszolt, addig garantáltan 80 pontot kap, függetlenül attól, hogy mennyire unalmas a játék” – mondja.
„Eközben a S.T.A.L.K.E.R. 2 73-at kap, mert a megjelenéskor technikai problémái vannak. Igazságtalan, félrevezető.” Egy másik posztban minősíti a szavait. „Az előző hozzászólásom kissé ellentmondásos volt. Egy 70-es érték a Metacriticen jelenthet egy középszerű játékot, vagy egy csodálatos játékot, aminek a megjelenésekor hibái vannak, és javításra szorul. Nem hiszem, hogy a Metacritic segít különbséget tenni a kettő között”.
The Metacritic ecosystem encourages devs to make safe boring games.
As long as a game is polished at launch, you’re guaranteed a 80%, no matter how boring the game might be.
Meanwhile Stalker2 gets a 73 because it’s a bit rough on the edges at launch.
Unfair, misleading..— Raphael Colantonio (@rafcolantonio) November 23, 2024