Néhány napon belül két, korábban a Mass Effect franchise-on dolgozó fejlesztőnek kellett bejelentenie, hogy nem folytathatják tovább a munkálatokat.
Az első hír Casey Hudsonhoz köthető. Az ő stúdiója, a Humanoid Origin be lett zárva, ugyanis hirtelen kihúzták alóluk a szőnyeget, és nem volt miből finanszírozni. Most viszont Mac Walters jutott a rivaldafénybe. Ő volt a Mass Effect 3 írója, majd a Mass Effect: Andromeda rendezője, illetve a Mass Effect: Legendary Edition is hozzá kötődött. A stúdiója, a Worlds Untold a LinkedInen nem bezárásról írt, hanem arról, hogy a kínai techóriások egyikével, a NetEase-zel szakított, és most új partnert keres. Addig is felfüggesztették a fejlesztési munkálatokat.
„Nehéz erre a megfelelő szavakat találni, de meg akartam osztani, hogy meghoztuk azt a nagyon nehéz döntést, hogy szüneteltetjük a Worlds Untold működését, amíg új partnert keresünk, aki segít megvalósítani az elképzeléseinket. Ezt a döntést nem könnyelműen hoztuk meg; ez egy mélyen személyes utazás volt, és mindannyian nagyon büszkék vagyunk mindarra, amit ez a csapat együtt felépített. Addig is hihetetlen csapatunk tagjai új lehetőségeket keresnek. Ez egy szívszorító pillanat minden érintett számára, de mélyen hálás vagyok partnereink, barátaink és családunk támogatásáért, valamint a Worlds Untoldnál együtt töltött időért. Bár egyelőre szünetet tartunk, ez nem búcsú… még sok minden vár ránk, és alig várjuk, hogy a következő fejezetet megoszthassuk veletek, amikor eljön az ideje,” írja a Worlds Untold.
Walters a WCCFTechnek korábban már elmondta, hogy milyen játékon kezdett a stúdió dolgozni: „Csináltam már szerepjátékokat, és szeretem őket, de valami olyat akartam csinálni, ami a történethez kötődik. Ez egy akció-RPG, de rengeteg történettel, és bár mindig is képesek voltunk beleolvasztani ezt az RPG válaszd ki, hogy milyen kalandot akarsz, nagyon tetszik az ötlet, hogy valami olyat meséljek el, ami talán egy kicsit lineárisabb. Más megvilágításban, de a választás és a következmények és hasonló dolgok másképp jelennek meg benne. Megnéztem néhány olyan játékot is, amit mostanában élveztem, legyen az a The Last of Us, az Uncharted vagy a Tomb Raider, amelyekben elragadtattam magam. Tényleg arra akartam koncentrálni, hogy egy olyan játékot építsek, amely lehetővé teszi, hogy egy nagyszerű kalandos történetet meséljek el.”
Vajon ki fog lepaktálni Waltersszel?