„A No Man’s Sky nyílt világa még nem ért véget, és a nyolc év utáni elismerés csak a kezdet. A Hello Games űrfelfedező játéka nem áll meg, hogy mérföldkővé váljon.”
2016-ban a Hello Games, egy fiatal, de technikailag rendkívül tapasztalt stúdió, több mint öt évnyi fejlesztés után kiadta a No Man’s Sky-t. Az űrfelfedező szimulátor azonban súlyos problémákkal és rengeteg kritikával debütált. Most, nyolc évvel a megjelenés után, és számos utólagos fejlesztést követően a sci-fi játék végre elérte a vágyott elfogadottságot. A stúdió szerint azonban ez még csak a kezdet.
Martin Griffiths, a játék engine programozója, nemrégiben elgondolkodott ezen az eredményen és a jövőbeni lehetőségeken. Griffiths felidézte a csapat által szembesült kezdeti kihívásokat, és azt, hogyan szolgált az első kudarc ösztönzőként a folyamatos fejlesztésre. Közben Sean Murray, a Hello Games alapítója szintén ünnepelte ezt a mérföldkövet, hangsúlyozva, hogy a játék mostani megítélése nagyon fontos a csapat számára, és biztosította a rajongókat, hogy még rengeteg újdonság vár rájuk.
A Hello Games folyamatosan fejleszti a No Man’s Sky-t olyan frissítésekkel, amelyek radikálisan átalakították a játékot a megjelenés óta. Jelentős fejlesztések közé tartoznak a mecha-robotok, a víz alatti bázisok, a korrupt bolygók, az automatizált hajók és olyan grafikai fejlesztések, mint a 8K támogatás a PS5 Pro-n. Emellett alapvető rendszerek, például a bolygók generálása, a víz- és szél-szimuláció, valamint a Sentinel-rendszer is teljesen megújultak. Ezek a bővítések nemcsak gazdagították a játékmenetet, hanem új mércét állítottak az űrfelfedező címek számára.
A Hello Games elkötelezettsége közössége iránt nyilvánvaló, hiszen a frissítések nem álltak meg. A csapat biztosította a játékosokat, hogy a játék „még messze nincs kész”. Ez jó előjel a jövőre nézve, mivel a játékosok további meglepetésekre és innovatív tartalmakra számíthatnak. A No Man’s Sky története nemcsak a folyamatos fejlődés erejét mutatja be, hanem azt is, hogyan válhat egy kezdetben félresikerült vízió elismert művé.
Következő megálló: No Man’s Sky Worlds Part 2
A játék következő nagy fázisa a Worlds Part 2. Ez a hatalmas Worlds-expanzió második fele, amelynek első része 2024 júliusában debütált, a stúdió augusztusi bejelentése szerint „későbbi időpontra” tolódott, a projekt ütemezési és ambícióbeli problémái miatt. Sok játékos azt feltételezte, hogy a Worlds Part 2 novemberben érkezik a PS5 Pro megjelenésével, de ez nem történt meg.
Forrás: 3djuegos