A Baldur’s Gate 3 hatalmas sikere átalakította az RPG-fejlesztésről alkotott elképzeléseket, és utat nyithatott a The Witcher 4 számára. Azonban a konzolos játékosoknak ez nem feltétlenül jelent jó hírt, mivel a fejlesztők a PC-s verziókra helyezhetik a hangsúlyt. A CD Projekt RED szerint a „Cyberpunk 2077-eset” tanulságait figyelembe kell venni.
A The Witcher 3 óriási siker volt, amelyre még közel egy évtizeddel később is szívesen emlékszünk, ám a CD Projekt komoly kritikákat kapott a Cyberpunk 2077 2020-as megjelenésekor. A sci-fi RPG állapota igencsak megosztotta a játékosokat, főként a PS4-es és Xbox One-os változatok rossz teljesítménye miatt, míg az aktuális generációra szánt verziók csak két év késéssel érkeztek meg. Ennek köszönhetően, és más stúdiók példáját látva – mint például a Larian Studios –, a CD Projekt azt fontolgatja, hogy a The Witcher 4 PC-s változatát előbb adják ki, és csak később jelenjenek meg a konzolos verziók.
A Baldur’s Gate 3 három évnyi early access után jelent meg, folyamatos frissítésekkel és fejlesztésekkel. A konzolos verziók megjelenése azonban hónapokkal később történt: PS5-re egy hónappal, Xbox Series-re pedig egészen december 8-ig kellett várni. Ez a megközelítés lehetővé tette a Larian Studios számára, hogy csapatai optimalizálják a teljesítményt a konzolokon az előzőleg PC-n alkalmazott fejlesztések alapján – és ezt a módszert a CD Projekt is fontolgatja.
Swen Vincke, a Larian Studios vezetője maga is elismerte, hogy a késlekedés célja az volt, hogy elkerüljék a Cyberpunk 2077-es esethez hasonló problémákat. Charles Tremblay, a CD Projekt alelnöke az Eurogamer UK-nek adott interjújában azt mondta, hogy ez egy lehetőségként felmerült a The Witcher 4 kapcsán. „Ez olyasmi, amiről beszéltünk, de még nem hoztunk végleges döntést” – nyilatkozta Tremblay, egyértelművé téve a lengyel vállalat jelenlegi álláspontját.
Tremblay szerint a döntés nem olyan egyszerű, mint egy stratégia elfogadása vagy elvetése. Egyelőre azt mondta, hogy „ez nem egy olyan megközelítés, amelyet most szeretnénk alkalmazni.” Ugyanakkor hozzátette: „Ha a jövőben mondjuk 20 platform áll rendelkezésre, vajon mind a 20-ra egyszerre adjuk ki? Talán nem. De az is lehet, hogy először csak PC-re adjuk ki, aztán más platformokra.” Ezzel nyitva hagyta az ajtót a lehetőség előtt.
The Witcher 4 új fejlesztési szakaszba lépett
Párhuzamosan a CD Projekt RED legutóbbi pénzügyi jelentésében bejelentette, hogy a The Witcher 4, amelyet belsőleg Project Polaris néven emlegetnek, teljes körű gyártási szakaszba lépett. Ez a jelentős előrelépés a jelentésből derült ki, ahol Michał Nowakowski, a stúdió társigazgatója kifejezte büszkeségét a csapat iránt. Sebastian Kalemba, a projekt vezetője szintén méltatta ezt a mérföldkövet, kiemelve az új kihívásokat és a csapat tehetségébe vetett bizalmat, hogy egy rendkívüli élményt hozzanak létre.
Forrás: 3djuegos