A Monster Hunter Wilds számos új szörnyet mutat be, ami friss élményt nyújt a játékosok számára. Emellett minden egyes generációval közelebb kerül ahhoz az ideális Monster Hunter-játékhoz, amelyet a fejlesztők megálmodtak, köszönhetően a technológia folyamatos fejlődésének. A Monster Hunter Wilds határozottan egy nagy lépés ebbe az irányba.
A közelmúltban tartott Monster Hunter Wilds előzetes bemutatón Kaname Fujiokával, a játék ügyvezető és művészeti igazgatójával beszélgetett a Game Rant (fordítón keresztül) arról, hogyan kezeli a Capcom az új és visszatérő szörnyek tervezését. Sok minden múlik a technológiai korlátokon, amelyek mostanra jelentősen csökkentek, lehetővé téve a szörnyek elképzelt formájának teljesebb megvalósítását.
Frissen tartani a vadászat élményét
Ahogy a technológia fejlődik, Fujioka elmagyarázta, a csapat finomítani tudja azt a víziót, amely szerintük egy Monster Hunter-játéknak működnie kell: hogyan nézzen ki, milyen érzést keltsen, és hogyan viselkedjenek benne a szörnyek. A Wilds számos elemet átvett az ikonikus Monster Hunter World-ből, de a fejlesztők új eszközeivel még tovább csiszolták azt.
„Nyilvánvalóan az idő múlásával új technológiák és új illusztrációs módszerek váltak elérhetővé, amelyeket a múltban nem tudtunk megvalósítani. Korábbi címeknél voltak olyan terveink és animációink, amelyeket szerettünk volna megvalósítani, de technológiai problémák miatt nem tudtuk. Most viszont sokkal magasabb szintre emelhetjük azt, amit egykor elképzeltünk.”
Egy jó példa erre a Wilds játékmenetéből a dinamikus időjárási rendszer, amely befolyásolja a szörnyek viselkedését, környezeti veszélyeket teremt, sőt, még az NPC-k viselkedését is megváltoztatja a településeken. A sorozat régi rajongói pedig élvezhetik az egyre részletgazdagabb főzési animációkat, amelyek között külön említést érdemel a Monster Hunter Wilds ikonikus sajt nyúlása – ezt látni kell.
A szörnyvadászat finomhangolása a Wilds-ban
A játék szívében természetesen a szörnyek állnak. Az új és visszatérő szörnyekkel való találkozások frissen tartása kulcsfontosságú a Capcom számára, hogy minden új Monster Hunter rész különleges élményt nyújtson. Fujioka elmagyarázta, hogyan tervezték meg a Wilds-ban szereplő szörnyeket, hogy azok megfeleljenek a játékosok elvárásainak, miközben megőrizték a sorozatra jellemző ismertséget.
„Amikor új szörnyeket tervezünk, arra koncentrálunk, hogyan illeszkednek a környezetükbe és az ökoszisztémájukba. Nem csak magát a szörnyet nézzük, hanem azt is, hogy a környezettel milyen kapcsolatban áll. A visszatérő szörnyeknél viszont visszamegyünk az alapokhoz, és azt nézzük, mit akartunk eredetileg bemutatni róluk. A jelenlegi technológiával ezt még magasabb szintre emelhetjük.”
Ez az egyensúly biztosítja, hogy a régi rajongók ismerős, de mégis friss kihívásokat találjanak a Monster Hunter Wilds-ban. Ez a hagyomány végigkíséri a sorozatot, és az egyik visszatérő szörny, Rathalos, ennek tökéletes példája. Rathalos annyira népszerű, hogy feltűnt a Final Fantasy 14-ben, a Super Smash Bros. Ultimate-ben és az Arknights-ban is. A fő Monster Hunter sorozatban pedig már 18 címből álló történelme van.
Rathalos folyamatos evolúciójának megfigyelése tökéletesen tükrözi a technológia fejlődését és a Capcom tervezési filozófiáját. Minden új játékkal Rathalos közelebb kerül az ideális verzióhoz, új kihívásokat teremtve a tapasztalt vadászok számára is. Azok, akik kíváncsiak Rathalosra és a többi visszatérő szörnyre a Monster Hunter Wilds-ban, csak február 28-ig kell várniuk, hogy belemerüljenek az új vadászatba – vagy inkább hagyják, hogy a nagy vad beléjük mélyessze karmait.
Forrás: GameRant