PlayStation-vezető: a fejlesztőknek ki kell egyensúlyozniuk az MI-használatot!

Hermen Hulst, a PlayStation Studios vezetője szerint az emberi munkának és a mesterséges intelligenciának megfelelő arányban kell a fejlesztésben jelen lennie. 

 

Hulstot a BBC interjúvolta meg. Hulst, mielőtt a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios (a PlayStation Studios elődje) elnöki posztjába jutott volna (leváltva a januárban az indie vezetői posztból távozó Yoshida Shuheit), 18 évig állt a Guerrilla Games (Killzone, Horizon) élén. Most már a stúdiók üzleti csoportjának a vezetője is, így sokkal közelebb áll a fejlesztőkhoz, ami érthető, mert Nishino Hideaki a plaform üzleti vezetőjeként ügyeli a PlayStation brandet. 

Az interjúban olyan kérdést kapott Hulst, hogy a generatív (tartalomalkotó) mesterséges intelligenciának milyen hatása lesz. Hulst szerint a kulcsszó az lesz, hogy egyensúly: „Gyanítom, hogy a játékiparban kettős igény lesz: egyrészt az MI által vezérelt innovatív élményekre, másrészt a kézzel készített, átgondolt tartalmakra. A megfelelő egyensúly megtalálása a mesterséges intelligencia kihasználása és az emberi érintés megőrzése között kulcsfontosságú lesz,” mondta Hulst. 

Ez biztonságos megközelítésnek nevezhető. A Sony eközben még semmilyen kezdeményezésről nem számolt be, ami a generatív mesterséges intelligenciához kötődik, miközben a Microsoft ennél nyitottabb, ugyanis ők egy startuppal, az Inworld AI-jal összeálltak, hogy létrejöjjön a Narrative Graph. Ez egy olyan eszköz, amellyel a játékfejlesztők a karakterprofilok és tudásuk mellett a narratíva elágazó grafikonját is létrehozhatják. Az azonban még eltarthat egy darabig, mire olyan AAA címeket látunk, amelyek ezt a technológiát is alkalmazzák. 

Hulst aztán arról is beszélt, hogy a PlayStation Productionsön keresztül a cég IP-i ne csak videojátékok formájában legyenek ismertek: „Azt remélem, hogy a PlayStation IP-t a játékkategórián kívülre emelhetem, és a szórakoztatóiparban is kényelmesen megállhatja a helyét,” tette hozzá Hulst. A Sony eddig két filmet adott ki (Uncharted, Gran Turismo), és TV-sorozatból is kettő van (The Last of Us, Twisted Metal), de készül az Until Dawn, a Ghost of Tsushima, a Days Gone, a Gravity Rush, illetve a God of War adaptációja is az Uncharted és a The Last of Us folytatásán túl. 

Majd meglátjuk, mi alakul ki Hulst elképzeléséből. 

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu