Hermen Hulst, a PlayStation Studios vezetője szerint az emberi munkának és a mesterséges intelligenciának megfelelő arányban kell a fejlesztésben jelen lennie.
Hulstot a BBC interjúvolta meg. Hulst, mielőtt a Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios (a PlayStation Studios elődje) elnöki posztjába jutott volna (leváltva a januárban az indie vezetői posztból távozó Yoshida Shuheit), 18 évig állt a Guerrilla Games (Killzone, Horizon) élén. Most már a stúdiók üzleti csoportjának a vezetője is, így sokkal közelebb áll a fejlesztőkhoz, ami érthető, mert Nishino Hideaki a plaform üzleti vezetőjeként ügyeli a PlayStation brandet.
Az interjúban olyan kérdést kapott Hulst, hogy a generatív (tartalomalkotó) mesterséges intelligenciának milyen hatása lesz. Hulst szerint a kulcsszó az lesz, hogy egyensúly: „Gyanítom, hogy a játékiparban kettős igény lesz: egyrészt az MI által vezérelt innovatív élményekre, másrészt a kézzel készített, átgondolt tartalmakra. A megfelelő egyensúly megtalálása a mesterséges intelligencia kihasználása és az emberi érintés megőrzése között kulcsfontosságú lesz,” mondta Hulst.
Ez biztonságos megközelítésnek nevezhető. A Sony eközben még semmilyen kezdeményezésről nem számolt be, ami a generatív mesterséges intelligenciához kötődik, miközben a Microsoft ennél nyitottabb, ugyanis ők egy startuppal, az Inworld AI-jal összeálltak, hogy létrejöjjön a Narrative Graph. Ez egy olyan eszköz, amellyel a játékfejlesztők a karakterprofilok és tudásuk mellett a narratíva elágazó grafikonját is létrehozhatják. Az azonban még eltarthat egy darabig, mire olyan AAA címeket látunk, amelyek ezt a technológiát is alkalmazzák.
Hulst aztán arról is beszélt, hogy a PlayStation Productionsön keresztül a cég IP-i ne csak videojátékok formájában legyenek ismertek: „Azt remélem, hogy a PlayStation IP-t a játékkategórián kívülre emelhetem, és a szórakoztatóiparban is kényelmesen megállhatja a helyét,” tette hozzá Hulst. A Sony eddig két filmet adott ki (Uncharted, Gran Turismo), és TV-sorozatból is kettő van (The Last of Us, Twisted Metal), de készül az Until Dawn, a Ghost of Tsushima, a Days Gone, a Gravity Rush, illetve a God of War adaptációja is az Uncharted és a The Last of Us folytatásán túl.
Majd meglátjuk, mi alakul ki Hulst elképzeléséből.
Forrás: WCCFTech