Hermen Hulst korábbi Sony-vezér visszatekint az időközben megszűnt Firewalk stúdió nagy hero shooter-kudarcára, a Concord-ra.
A PlayStation számára igencsak hullámzó év során a Concord-ot fejlesztő Firewalk Studios bezárása az egyik legkiábrándítóbb fejezetet jelentette a cég történetében. Az ambiciózus multiplayer shooternek beharangozott címet nem sokkal a megjelenése után lekapcsolták. Eleinte úgy tűnt, még visszatérhet, de ez immár esélytelen. Ennek eredményeképpen Hermen Hulst, a PlayStation korábbi vezetője és a Sony jelenlegi második embere visszatekintve azon kesergett, hogy a játék nem tudta megragadni a játékosok figyelmét.
A Concord nagy elvárásokkal indult, különösen a japán cég számára, de nem az Overwatch által hagyott űrt volt hivatott betölteni, hanem egy érintőleges és exkluzív élményt akart nyújtani PS5-re és PC-re. A végső kivitelezés azonban sok játékost elégedetlenül hagyott. Hulst ugyanis, bár elismeri, hogy az eredeti ötlet nem volt a legötletesebb a közelmúlt piacán, úgy véli, hogy a Firewalk első és utolsó játékában megvalósított játékmenet egyes aspektusai „kivételesek” voltak.
A PlayStation 30. évfordulója alkalmából a BBC-nek adott interjúban Hulst nem vállalta a teljes felelősséget a projektért, amely nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Viszont egyértelművé tette, hogy a hős lövöldözős játék alapja szilárd volt. Hol volt tehát a probléma? Hulst szerint a játékmenet és a tematikus szempontok jelentős része nem működött: „Voltak olyan ötletek, amelyek nem voltak elég vonzóak a játékosok számára, és nem tartották fenn a figyelmüket, ezért kivontuk a játékot a piacról” – magyarázta.
A Firewalk Studios bezárása tükrözi azokat az egyre növekvő nehézségeket, amelyekkel a többjátékos címek szembesülnek a telített piacon.
Az olyan befutott óriásokkal való verseny, mint a Call of Duty és a Fortnite, kiszolgáltatott helyzetbe hozta a Concord-ot. A holland menedzser által említett technikai érdemei ellenére a játék nem tudott kitűnni olyan tartalom tekintetében, amely hosszú távon lekötötte volna a játékosokat.
Ha a Concord nem is, az Astro Bot legalább átütő sikert aratott a Sony számára
A Concord kudarcával ellentétben a Guerrilla Games mögött álló vezető, aki olyan sagákat is felügyelt, mint a Killzone, kiemelte az Astro Bot pozitív fogadtatását. Az Astro Bot az egyik legkedveltebb rajongói élménnyé vált, és a Sony-nál okot ad az ünneplésre. Hulst hangsúlyozta, hogy az Astro Bot sikere kiváltságos helyre pozicionálja a Team Asobi-t, és a PlayStation büszkeséggel tekint a csapatra.
Forrás: BBC