Akkora érdeklődés volt a játék iránt a háború sújtotta Ukrajnában, hogy a GSC Game World lényegében lerobbantotta az ország internetét.
Hiába költöztek a fejlesztők Prágába a háború miatt, mégis ukrán fejlesztőkről is van szó, ezért Ukrajnában is eléggé nagy volt a hype a régóta várt S.T.A.L.K.E.R.-folytatás iránt. Két internetszolgáltató, a Tenet és a Triolan megerősítette, hogy annyira sokan töltötték le a játékot, hogy túlterhelték a hálózatot! Az ő esetükben legalább érthető a letöltés, hiszen ha nincsen lemezes példány, vagy ha veszélyes kimerészkedni otthonról, akkor nem csak kényelmesebb a digitális kópia, hanem biztonságosabb is…
„Nehéz volt az egész országnak, és ez rossz dolog, mert az internet fontos, de ugyanakkor úgy gondoltuk, hogy „hűha”! Számunkra és a csapatunk számára az a legfontosabb, hogy néhány ember Ukrajnában egy kicsit boldogabbnak érzi magát mint a megjelenés előtt. Valamit tettünk a hazánkért, valami jót tettünk nekik,” mondta az Eurogamernek Mariia Gryogorovych, a GSC Game World kreatív igazgatója.
A stúdió vezetője, Ievgen Grygorovych pedig arról beszélt, hogy miért adták ki kissé hibás állapotban a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl-t – egyszerűen belefáradtak a fejlesztésbe: „Hónapokig tartó, nagyon intenzív munkafolyamatban vagy a szabadulásig, és csak dolgozol azon, amire általában képes vagy, mindezt a lehető legnagyobb stresszben… Egyáltalán nincs energiád, és úgy döntesz – vállaljunk még egy maratont? Annyira fáradt vagy, hogy egyszerűen meghalnál, ha azt mondanád, hogy fussunk még egy maratont. Nem volt lehetőségünk azt mondani, hogy csináljunk még egyet. Csak arra volt lehetőségünk, hogy csináljuk addig a pillanatig – a megjelenés időpontjáig – amennyit csak tudunk.”
14 éven keresztül ilyen-olyan halasztások történtek, és nem lett volna nekik célszerű, ha a november végi, Black Friday/karácsonyi időszakból kicsúsztak volna… és a Steamen több mint 62 ezer felhasználói értékelést kapott már. Ezek 84%-ban pozitívak. „Nem tökéletes, mindent ki kell javítanunk, vannak benne problémák, de ez egy játék! Ez egy játék lélekkel, érzésekkel, szeretettel. Még a problémákat sem lehet kijavítani, ha nincs játék,” tette hozzá Mariia Grygorovych.
És ez becsületes a részükről.
Forrás: PCGamer