MOZI HÍREK – Gamerek, ideje örülni és szintet lépni. Jövő héten mutatják be a Secret Level című animációs antológiasorozatot, amely a Prime Video-n lesz elérhető. Minden epizód egy-egy népszerű videojáték-franchise világában játszódik majd (az évadban többek között szerepel a Mega Man, az Armored Core és a Dungeons and Dragons), önálló történetet elmesélve az adott univerzumokon belül. A Borderlands kivételével a videojáték-adaptációk az utóbbi években végre nagyobb elismerést kaptak, és ez a sorozat akár több különböző adaptációt is bemutathat egyben.
Ez a koncepció rendkívül ígéretes, amit a mögötte álló tehetségek csak tovább erősítenek. A sorozatot a Deadpool rendezője, Tim Miller alkotta meg, és a Love, Death & Robots alulértékelt sorozatáért is felelős Blur Studio fejlesztette. A szinkronhangok között olyan neveket találunk, mint Arnold Schwarzenegger, Ariana Greenblatt és Keanu Reeves. Papíron minden adott egy rendkívül szórakoztató antológiasorozathoz, amely több évadon átívelhetne. Bár a Secret Level második évadát még nem erősítették meg, van egy videojáték-franchise, amit mindenképp szeretnénk látni benne a jövőben.
Dark Souls: Egyedülálló sötét fantasy világ
Egyszerűen fogalmazva, a FromSoftware szeretett (és legendásan nehéz) Dark Souls franchise-a tökéletes alapanyag lenne egy Secret Level epizódhoz. Bár a játékosok először 2009-ben pillanthattak be Hidetaka Miyazaki alkotójának világába a Demon’s Souls révén, igazán népszerűvé a két évvel később megjelent Dark Souls tette a FromSoftware-t.
A játék ugyanabban az évben jelent meg, mint a Trónok harca első évada, és kijelenthetjük, hogy mindkét mű sötétebb irányba terelte a mainstream fantasy világát. A Dark Souls egy pusztulásra ítélt világot mutat be, ahol az emberek többsége egy élőhalott átokkal küzd, ami állandó feltámadásra kényszeríti őket halál után, és fokozatosan őrületbe taszítja őket.
A Dark Souls nyitó filmje bemutatta a világ történelmét: az Első Lángot, amely az élet és halál kettősségét hozta a világba, négy Nagyúr fedezte fel. Az ősi tüzet körülvevő „Nagyúri Lelkek” hatalmat adtak nekik, hogy legyőzzék a sárkányokat, és uralmat szerezzenek a világ felett. Idővel a Láng halványulni kezdett, és hogy meghosszabbítsák a „Tűz Korát”, valamint megakadályozzák a világ végét, az egyik Nagyúr, Gwyn, feláldozta magát a Láng előtt. A játék cselekménye ott kezdődik, ahol a meghosszabbított Láng ismét halványulni kezd, és a játékos végül választhat, hogy meghosszabbítja-e a Tűz Korát, vagy végleg lezárja azt.
Ez a kilátástalanság érzése az, ami megkülönböztette a Dark Souls-t más sötét fantasy művektől, és ami miatt még ma is egyedi, amikor a zsáner már szinte mindenhol jelen van. A játék arra kényszerítette a közönségét, hogy megkérdőjelezze döntéseik értelmét egy olyan világban, ahol látszólag semmi sem számít. Ez a megközelítés különösen úttörőnek számított a videojátékok médiumában. Ha a Secret Level képes lenne hűen átültetni ezt az ötletet egy esetleges második évadban, az óriási kreatív potenciált nyitna meg.
Dark Souls: Kiterjedt háttértörténet a Secret Level számára
Természetesen bármelyik hardcore játékos azt mondaná, hogy a Dark Souls fő vonzereje a játékmenet, hiszen kevés jobb érzés van a világon, mint leküzdeni az esélyeket, és diadalt aratni egy brutálisan nehéz főellenfél felett. Azonban a játék alapvető történetvezetése minimális, ami szándékos döntés a játékmenet puristái számára. Ennek ellenére a Dark Souls játékok története a felszínen egyszerűnek tűnik, de a franchise valójában hihetetlenül mély háttértörténettel rendelkezik, amely elérhető azok számára, akik szeretnék felfedezni.
A játékosok például tárgyakat találhatnak a játék során, amelyek „ízesítő szövegekkel” szolgálnak a főbb szereplők és főellenfelek előtörténetéről. További lehetőségeket kínálnak a felfedezésre a nem játszható karakterekkel való beszélgetések, akik részleteket osztanak meg a világ fontos történelmi eseményeiről, vagy a pályák építészeti elemeinek vizsgálata révén. Így ami kezdetben egyszerű történetnek tűnik, valójában egy hihetetlenül összetett és átgondolt háttértörténetet tár fel. Figyelembe véve, hogy a három Dark Souls játék évszázadokkal egymás után játszódik, a bemutatott világépítés mélysége vitathatatlanul vetekszik J.R.R. Tolkien Középföldjének kidolgozottságával.
Ezért bárki, aki a Dark Souls adaptációjára vállalkozik, gyakorlatilag végtelen kreatív lehetőségeket talál. Egy történetet bármelyik játék helyszínén el lehet helyezni, vagy az eredeti Tűz Korára lehet koncentrálni, és felfedezni Gwyn Nagyúr és társainak történetét. Egy másik lehetőség lehet egy átkozott élőhalott szemszögéből bemutatni a cselekményt, amely a nézők számára kapuként szolgálna a mitológia megismeréséhez. Ugyanígy érvényes lenne a sorozat néhány főellenfelének háttértörténetét bemutatni, mint például Artorias, az Abysswalker, vagy a rettegett Ornstein és Smough duó.
Ezek a korlátlan lehetőségek teszik a Dark Souls-t tökéletes jelöltté a Secret Level jövőbeli évadaihoz. Akárcsak a Dungeons and Dragons esetében, számos különböző történetet vagy hangulatot lehetne felfedezni abban a világban, amelyet Hidetaka Miyazaki teremtett. Különösen azért, mert a Dark Souls történetmesélése szándékosan nyitott, egyfajta homokozóként működhetne az alkotók számára, hogy személyes jegyeiket hagyhassák rajta.
Dark Souls: Ideális választás, ahogy a FromSoftware más játékai is
Természetesen, ha a sötét fantasy zsáner túltelítettnek tűnik, a FromSoftware más címei is potenciális alapanyagok lehetnek a Secret Level számára, különösen, mivel mindegyik hasonló minimalista történetmesélési esztétikával működik. A Bloodborne egy ínycsiklandóan sötét gótikus és Lovecrafti horror keveréke, a Sekiro egy brutális csavart hoz a szamurájok korába, míg az Elden Ring hírneve magáért beszél. Ha a Secret Level megközelíti azt, amit az ígéretes alapötlet sugall, talán mindegyik játékot feldolgozhatja. A Secret Level december 10-én debütál a Prime Video-n, két új epizóddal minden kedden.
Forrás: MovieWeb