Generált képkockák input lag nélkül? Az Intel kutatói ezen dolgoznak!

TECH HÍREK – Az Nvidia 2022-es, az AMD 2023-as, és az Intel 2024-es premierje között azért voltak különbségek, és most az Intel valami izgalmason dolgozik.

 

A képkocka-generálást az Nvidia DLSS és az AMD FSR is kínálja, és most az Intel is erre törekszik, ám egy kis eltéréssel. A képkocka-generálás input lagot eredményez, így kicsivel több idő kell, mire például klikkelünk a bal egérgombbal, és lövünk a fegyverünkkel. Az Intel viszont a képkocka extrapolációjával akarja ezt a helyzetet áthidalni. A technológiát GFFE-nek (G-Buffer Free Frame Extrapolation) nevezték el.

Az AMD, az Intel és az Nvidia is ugyanazt a megközelítést használja alapul: egymás után két képkockát renderel a GPU, majd ezeket a videókártya VRAM-jában eltárolják ahelyett, hogy ábrázolnák azokat. Ekkor egy másik képkocka helyett a GPU vagy pár számítási árnyolót (compute shader – ez az AMD FSR-jének megoldása) futtat, vagy MI-s neurális hálózatot (Nvidia DLSS, Intel XeSS), hogy elemezzék a két képkockát a változásokért és mozgásért, majd ezen információk alapján generálnak egy képkockát, amit aztán a két, korábban már kirenderelt képkocka közé helyezik, majd ezt ábrázolja a monitorunk. A hibákat pedig nehezen vesszük észre, mert olyan rövid ideig látjuk az érintett képkockákat.

A játékok engine-jei meghatározott időközönként lekérdezik a bemeneti változásokat, majd a változásokat a következő megjelenítendő képkockára alkalmazzák. A generált képkockákhoz nem alkalmaznak ilyen információt, és mivel két „normál” képkockát visszatartottak a „mesterséges” képkocka elkészítéséhez, van egy bizonyos fokú késleltetés aközött, hogy mozgatjuk a kurzort, és a mozgás megjelenik a képernyőn. A GFFE-t a driverek szintjén lehetne alkalmazni, nem pedig a játék renderelési csővezetékébe kellene integrálni. A vissza nem tartott képkockák miatt alig lenne input lag is.

Itt lép a képbe a képkocka extrapolációja. Ahelyett, hogy a renderelt képkockákat visszatartaná egy sorban, az algoritmus egyszerűen megőrzi a korábban renderelt képkockák előzményeit, és ezekből generál egy újat. A rendszer ezután egyszerűen hozzáadja az extrapolált képkockát a „normál” képkocka után, így biztosítva a szükséges teljesítménynövekedést. A GFFE elég gyors (6,6 milliszekundum egy 1080p-s képkocka létrehozásához), és nem igényel hozzáférést a renderelőmotor mozgás- vagy vektorpufferéhez, csak a teljes képkockákhoz.

Mivel a videókártyákkal lassan a plafont elérjük a shaderek, a gyorsítótárak (cache), vagy memória-sávszélességek esetében, ilyen megoldásokkal lehet újítani, és erre szükség is van.

Forrás: PCGamer, GitHub

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu