A nagy N hivatalosan is átvette a Xenoblade alkotóinak irányítását. Évekig tartó próbálkozások után, hogy megszerezzék a stúdió teljes tulajdonát, a japán vállalat végül 2024 első félévében lezárta az üzletet.
Monolith Soft, a Xenoblade-sorozat szülőatyja, kétségkívül az egyik legjobb japán fejlesztőstúdió, amely az elmúlt években kizárólag kiváló játékokat tett le az asztalra. A 1999-ben alapított cég 2007 óta szinte teljes egészében a Nintendo irányítása alatt állt, de mostantól a Monolith Soft teljes mértékben a Nintendo tulajdona.
A Nintendo és a Monolith Soft kapcsolata valójában jóval 2007 előtt kezdődött. Már 2004-ben Satoru Iwata épített ki együttműködést a japán céggel a Mother (Japánon kívül EarthBound) fejlesztése kapcsán, ami szorosabbá tette a viszonyukat. 2007-ben a Nintendo megszerezte a részvények nagy részét, de a korábbi tulajdonos, Namco Bandai sokáig megtartotta a részvények 16%-át, így részben „nevelőszülőként” is jelen volt.
Az évek során a Nintendo fokozatosan növelte részesedését, és néhány éve már a részvények 96%-át birtokolta. Az utolsó 4% azonban egészen 2024 első félévéig a Monolith Soft alapítóinak – Hirohide Sugiura, Tetsuya Takahashi és Yasuyuki Honne – tulajdonában maradt. A VideoGameChronicles jelentése szerint a Nintendo csendben zárta le az átmenetet, és mostanra megszerezte a stúdió teljes tulajdonát.
Az új Xenoblade Chronicles X már az új Nintendo-korszak terméke
A Monolith Soft az elmúlt évtizedben kulcsszerepet játszott a Nintendo sikereiben, nemcsak az eredeti munkáival, mint a Xenoblade Chronicles sorozat, hanem a nagyobb projektek támogatásában is, például a The Legend of Zelda: Breath of the Wild vagy az Animal Crossing. A következő nagy megjelenésük a Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition, a 2015-ben kiadott Wii U-játék felújított változata lesz. A játék 2025. március 20-án érkezik Nintendo Switch-re, jobb grafikával, új narratív elemekkel és játékmenetbeli finomhangolásokkal, hogy a veteránok és az új játékosok egyaránt élvezhessék.
Forrás: 3djuegos