Soha nem voltunk még ennyire boldogok egy törölt Zelda láttán. Azt hittük, ez lesz az ultimátum a játékok között, de úgy tűnt, valójában egy hatalmas bukás felé tart a Nintendo számára. Habár a 2020-as első szivárgások izgalomba hozták a közösséget, a Retro Studios ezen játékának játékmenete szörnyen rossz volt.
A Retro Studios egyike azon fejlesztőknek, akiknek története könnyedén kitöltene egy csomó riportot. A legtöbben a zseniális Metroid Prime alkotóiként ismerik őket, valamint számos más olyan remekmű miatt, amelyek játékosok ezreinek életére nyomták rá bélyegüket világszerte. Azonban, ahogy a legtöbb videojáték-stúdiónál, náluk is akad néhány olyan projekt, amelyek soha nem jelentek meg hivatalosan. Két ilyen Zelda-játékról van szó, amelyek annyira eltértek a fő sorozattól, hogy szó szerint földrengést okoztak volna a rajongók körében.
Már meséltünk nektek a Heroes of Hyrule-ról, egy Final Fantasy-stílusú projektről, amelyet a Nintendo gyorsan elutasított. Ma visszatérünk a Retro Studios történetéhez, hogy egy másik címről beszéljünk, amely lenyűgöző művészetével és borzalmas játékmenetével hagyott nyomot. Ez a történet ismét a DidYouKnowGaming YouTube-csatorna alapos kutatásának köszönhetően került napvilágra, amely ezúttal egy olyan játékra összpontosított, amely már 2020-ban reflektorfénybe került néhány reménykeltő szivárgás miatt.
Izgalmas pletykák és gyönyörű vázlatok bűvölték el a közösséget
Miközben ennek a Zelda-játéknak (amelyet belsőleg Project X-nek hívtak) a spekulációi már 2008-ban elkezdődtek az olyan oldalakon, mint a Nintendo Life (via My Nintendo News), a projektről szóló hírek gyorsan elhaltak. Valójában a rajongók alig hallottak valamit a Retro Studios ajánlatáról egészen 2020-ig, amikor kiderült, hogy a cég egy korábbi művésze, Sammy Hall több mint 100 vázlatot tett közzé a projektről az ArtStation oldalán.
A játék azt akarta elmesélni, hogyan keletkezett a Master Sword, amely valójában Sheikből vált legendás fegyverré.
Ezeket a linkeket azonnal törölték, ahogy elkezdtek tömegesen terjedni az interneten, de az illusztrációk leírása egy „2005 és 2008 között fejlesztett törölt Zelda-projektet” említett. Az alkotások egy „elő-elő-előgyártási” szakasz részeként készültek, amelynek célja a Master Sword eredetének felfedezése volt. A történetben az Ocarina of Time egyik alternatív idősíkját járták volna be, ahol a Sheikah nép utolsó tagja (egy népirtás után) átalakul a Master Sworddá. Eközben a Gerudo nép egy 100 évente született csecsemőt ajánlott volna Ganonnak. Azonban ezek a részletek nem illeszkedtek a Nintendo által ismert eseményekhez, mivel Link már az Ocarina of Time-ban is birtokolta ezt a fegyvert. A DidYouKnowGaming arra utal, hogy a történet valószínűleg még nem véglegesedett a Retro Studios számára, mivel később az is kiderült, hogy az a kaland nem „az utolsó Sheikah” története lett volna, hanem az Ocarina of Time-ból ismert Sheiké.
Akárhogy is, Hall egy csomó vázlatot tett közzé, amelyek korábban nem látott lényeket, fantasy környezeteket és gonosz kinézetű farkasokat ábrázoltak. A közösség gyanakodni kezdett, hogy a Retro Studios korábbi művésze kitalálta az egész projektet, de az ezt követő években a Nintendo hatalmas dokumentumszivárgása megerősítette a Project X létezését 2008-ban.
Egy szép projekt, amely a teljes bukásra volt ítélve
Nyilvánvaló, hogy a Nintendo még a 2010-es évek eleje előtt elvetette a játék publikálását, de mi vezetett oda, hogy a japánok visszautasították a Metroid Prime alkotóinak javaslatát? Egy névtelen fejlesztő szerint: „Soha nem dolgoztunk semmin, ami hasonlított volna a Breath of the Wild-hoz, az Ocarina of Time-hoz vagy a Wind Waker-hez – soha nem dolgoztunk olyan játékon, amelyet ‘hagyományos Zeldának’ lehetne nevezni.”
A programozó, Paul Tozour szerint a játék legfőbb problémája a játékmenet volt:
„Ez a játékmenet olyan volt, mint a Whac-A-Mole, de még annál is kevesebb döntést tartalmazott.”
Részletesen elmondta, hogy a játék szinte csak a Wii Remote mozgásérzékelésének használatára épült, de rendkívül egyszerű és unalmas mechanikával.
Forrás: 3djuegos