Az e-sport népszerűsége továbbra is töretlen, emellett gazdasági hatása is rendkívül jelentős. A hazai e-sport-piac becsült éves forgalma eléri a 80 milliárd forintot, amelybe beletartoznak a hardver- és perifériavásárlások, a videojátékok beszerzése, a játékon belüli tranzakciók, valamint az előfizetések és kapcsolódó termékek költései is. A K&H e-sport kutatásából kiderül, hogy szívesen költenek e-sporthoz köthető eszközökre a magyarok. Az ünnepek közeledtével emelkedhet a videojátékozáshoz köthető felszerelések vásárlásának volumene.
Magyarországon az e-sporttal kapcsolatos kiadások 2024-ben megközelítették a 80 milliárd forintot, amelyből a legnagyobb rész hardvervásárlásra (40 milliárd forint) és játék-előfizetésekre (11,7 milliárd forint), míg 9,2 milliárd forintot játékon belüli tartalmakra, 1,4 milliárd forintot ajándéktárgyakra irányult. A növekedés hátterében a játékpiac stabilizálódása és a videojátékok iránti kereslet folyamatos emelkedése áll. A K&H e-sporttal kapcsolatos kutatásából, melyet a 20-65 éves magyar lakosság körében végeztek 1000 fő bevonásával, egyértelműen kiderül, hogy az e-sport iránt aktívan érdeklődők előszeretettel költenek az ehhez köthető felszerelésekre. A megkérdezettek több mint fele költ 10.000 forint felett éves szinten. Sőt, közel 10 százalékuk 50-200 ezer forintra becsüli éves költését.
„Az e-sport gazdasági növekedésének dinamikus íve jól tükrözi a sportágban rejlő hatalmas potenciált. Az e-sportolók számának évről évre történő gyarapodása nemcsak a versenyeken való részvételt növeli, hanem a piacra is jelentős hatást gyakorol. Épp ezért támogatjuk töretlenül a hazai e-sportot, ezzel biztosítva nemcsak a sportág, hanem a játékosok előrehaladását is” – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Az e-sport platformjának meghatározó szereplője 8-10 évvel ezelőtt a PC volt. Az utóbbi években azonban a laptopok egyre inkább felzárkóznak, egyre nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek, és kiegészítő hardverekkel, valamint felhőben futtatott játékokkal már alig észrevehető a különbség a két eszköz által nyújtott élmény között.
A K&H idei felméréséből látható, hogy az e-sportot játszók vagy nézők közel 75 százaléka rendelkezik laptoppal, 23 százalékuk pedig valamilyen játékkonzollal is.
Ünnepek közeledtével számos áruházlánc akciót akcióra halmozva népszerűsíti termékeit. Az ünnepi leárazások nemcsak az áruházak forgalmát, de a magyarországi kiskereskedelmet egyaránt felpörgethetik. A KSH előrejelzései alapján az utolsó negyedévben is kimagaslóan magas lehet a számítástechnikai és egyéb iparcikkek forgalma, amelyek tovább növelhetik a hazai e-sport gazdaságot.
Forrás: K&H sajtóanyag