TESZT – Újabb hero shooter, avagy eltérő képességű karakterek küzdenek csapatban, hogy fel tudják venni a versenyt a Blizzard Entertainment többnyire egyeduralkodónak tűnő Overwatchával. Ezúttal viszont nem egy fizetős címről van szó (a Sony próbálkozása, a Concord nagyon rövid idő alatt befürdött), hanem egy free-to-play címről, amely mögött ráadásul egy kínai techóriás, a NetEase áll… de vajon jó-e ez?
A játékkal talán az lehet a probléma, hogy egyrészt a monetizáció kissé agresszív, másrészt pedig az, hogy nem nagyon tűnik úgy, hogy mer teljsen egyedi lenni.
Ismert utakon jár, és bátortalan onnan letérni… és tán ez a baj
A Marvel Rivalsról azt lehet elmondani, hogy könnyen bele lehet szokni a játékmenetbe, viszont a valóban profi eredményekért komolyan dolgozni kell. A karakterek képességkészlete között vannak nagyon jók, és azt is el kell ismerni, hogy a NetEase bátran belenyúlt a cég történelmébe. Hatalmas karakterlista van (kapásból harminchárommal kezdett), ami talán túlzottan is nagynak nevezhető. Van azért potenciál benne, legyen szó jófiúkról vagy gonosztevőkről. A történet nem fogja elvinni a hátán az egészet (Dr. Doom és 2099-es éne közösen okoz káoszt, és az ütköző két világban mindenki próbál összefogni). Az jó ötlet, ahogy a battle pass előrehaladása során lassan kibontakozik a galéria, de a négyoldalas miniképregényeknél talán kicsivel hosszabbat lehetett volna csinálni. Jelenleg úgy hat az egész, hogy nem nagyon tud a NetEase összefüggő, konzisztens hátteret nyújtani a sok karakternek, így csak egy rajongói mashupnak hathat az egész. Talán több tartalom kellett volna a kulisszák mögül. Az Overwatch túlzottan érzékelteti magát a játékmenetben a szerepektől kezdve a játékmódokon (Convergence, Convoy, Domination, avagy Hybrid, Escort, Control…) át akár a játékmenetig.
A Marvel Rivals három szerepre osztja a 33 karaktert: Duelist (offenzív, sebző), Vanguard (védekező, tank), Strategist (kisegítő, gyógyító). Talán a karakterek is kissé úgy festenek, amit láttunk már az Overwatchban (Hawkeye = Hanzo…), de ez a furcsa, hogy a karakterekből lehetne valami teljesen egyedit faragni, és a játékmenet is bátran vállalhatott volna valami újat, de aztán mégsem érte el az egészet. Jó, nem akkora másolás az egész, amekkora a Final Combat volt (a kínai Team Fortress 2-klón, ami tényleg pofátlanul másolt), viszont a Marvel Rivals mégis túl tud valahol lépni az Overwatchon: nem olyan egyszerű az, hogy kinek milyen képességei vannak. Például Hulk először Bruce Bannerként kezd egy lézerpisztollyal, és minél inkább bedühödik, annál inkább kitárul, hogy mire képes. Ebben le tudja hagyni a Blizzard játékát, és ez jó. Talán ebben rejlik a Marvel Rivals ereje: ha valóban ki tudjuk tanulni, hogy egy összetett karakter mire is képes pontosan, és mindezt viszonylag hasznosan alkalmazzuk, na, az kifejezetten kielégítő lesz. De ehhez türelem kell, meg egy kissé MOBA-szerű gondolkodásmód (mintha a Valve Deadlockjáról lenne szó).
Az ingyenesség megmenti a rövid időn belüli csődtől
Balanszolással kapcsolatban vannak hibák (és Jeff eléggé mém lett, talán nem véletlenül… és Doctor Strange portáljai, na ez a két karakter kiemelkedik). Fel kell készülni például Venomra vagy épp az imént említett Jeffre, met hirtelen, a semmiből tűnnek fel, és ahogy szó volt erről a balanszról: egy makk ugyanakkora sebzést okoz mint egy fejlövés, ami nem nagyon értelmezhető. Punisher géppisztolya kissé OP-nak hat, de ezzel szemben Loki másolatait könnyedén fel lehet ismerni. Itt azért hozzá kell tenni, hogy most még egy hete sincs, hogy a játék megjelent, és idővel azért változni fog (a No Man’s Sky kiváló példa erre).
Nem lesz ez egyszerű, ugyanis kapásból sok karakterrel nyitott, miközven az Overwatch nyolc év alatt ért el 42 karakterig. Talán a kevesebb, de kidolgozottabb karakter jobb ötlet lett volna, mint ahogy a karakterek különleges képességeinek kidolgozása is (Captain America irányíthatatan a levegőbe ugrása után). Sok kisebb bosszantó dolog van (a monetizáció is ilyen… de ez talán nem annyira rossz mint amit a Diablo Immortal mutatott fel, és abban is ott volt a NetEase keze), és talán azt is ki kellene jelenteni, hogy nem arról kellene szólni a játéknak, hogy a NetEase hülyeségeit „körül kellene játszani”, hanem arról, hogy taljesen meg lehet tanulni, hogy ki mire képes. A játék jelenlegi állapota nem nagyon értékelhető eléggé magas pontszámmal, de ki kell emelni: JELENLEGI ÁLLAPOTA.
Nem annyira rossz, de azért innen van még hova fejlődnie…
A Marvel Rivals egy 7/10-es cím, de ez is kicsit jószívű hetes. Aki odavan a Marvel képregényeiért, értékelje 8/10-nek. Konzolon nincsen teljesítményre vonatkozóan jelentős panasz. Egy free-to-play játékról van szó, és a NetEase prsze már döngeti a mellét, hogy mennyire sokan regisztráltak rá. Oké, ez egy élő szolgáltatású (live service) cím. Térjünk vissza rá egy év múlva. Legalább a Concord élettartamát le fogja hagyni. Mondjuk a Marvel Rivalsért nem kértek el több mint 15 ezer forintot…
-V-
Pro:
+ Könnyen megszokható, nehezen elsajátítható
+ Mélyen a Marvel múltjába nyúlik
+ Olyasmit próbál a koncepciója, amiben van potenciál
Kontra:
– Túlzottan hasonlít az Overwatch 2-re…
– Balanszolási hiányok, sok kicsi hülye hiba
– Felejtős a történet
Kiadó: NetEase
Fejlesztő: NetEase
Stílus: hero shooter
Megjelenés: dátum: 2024. december 6.
Marvel Rivals
Játékmenet - 7.2
Grafika - 7.3
Történet - 5.2
Zene/hangok - 6.8
Hangulat - 8.5
7
JÓ
Overwatch-klón, de van potenciál benne az egyediségre...