Az Assassin’s Creed Shadows fejlesztői új részleteket árultak el a játékról egy Reddit AMA során. A kisebb térképméret ellenére a játék új mechanikái és frissítései életre keltik a világot, amelyet február 14-én fedezhetünk fel PC-n, PlayStation 5-ön és Xbox Series X|S-en.
Egy nemrégiben tartott AMA (Ask Me Anything) során a Ubisoft nyílt világú sorozatának fejlesztői – Brooke Davies, Charles Benoit, Jonathan Dumont és Thierry Dansereau – izgalmas részleteket osztottak meg az Assassin’s Creed Shadows-ról. Jonathan Dumont elmondása szerint a játék mérete az Assassin’s Creed Origins térképméretéhez hasonlítható, amely ugyan kisebbnek tűnhet néhány korábbi részhez képest, de a jól megtervezett, tevékenységekkel teli világ kárpótolhatja a játékosokat.
Az új mechanikák arra engednek következtetni, hogy az Assassin’s Creed Shadows kisebb világa mégis dinamikusabb és élettel telibb lesz. A játék évszakváltási rendszert kap, amely az idő múlásával vagy a történet előrehaladásával változik. Charles Benoit kifejtette, hogy a Wanted rendszer különösen intenzív élményeket kínál: ha a játékosokat kastélyokban felfedezik, a tartományok fokozott éberségre váltanak. Ez idő alatt egy különleges ellenségtípus, a Guardian, jelenik meg az utakon és kastélyokban. Az éberségi állapot az egész évszakra kihat, így a játékosok dönthetnek, hogy kockázatot vállalnak, várnak az állapot megszűnésére, vagy más régiókat fedeznek fel.
Egy másik érdekes újdonság a procedurális frakciórendszer, amely dinamikusan változtatja meg a hatalmi egyensúlyt az egyes tartományok között. Ez meghatározza, hogy a játékosok milyen kihívásokat teljesíthetnek, illetve milyen jutalmakat szerezhetnek meg. Az egymással rivalizáló frakciók a játékosok beavatkozása nélkül is harcolnak, ezzel még életszerűbbé téve a világot.
A történetmesélés tekintetében az Assassin’s Creed Shadows bevezeti a Canon Mode nevű opciót, amely előre meghatározott választásokat kínál azoknak a játékosoknak, akik nem szeretnének a döntésekkel foglalkozni. Jonathan Dumont szerint ezt a funkciót a rajongók megosztott véleménye miatt vezették be, és különösen azokat célozza, akik a sorozat korábbi epizódjainak lineáris történetvezetését kedvelték.
Az AMA során más érdekes részletekre is fény derült, például a nem lineáris célpontokról, az in-game adatbázisról, az új harci mechanikákról és a játék világának felfedezését elősegítő kihívásokról. Az esemény összes részlete itt található.
Az Assassin’s Creed Shadows 2025. február 14-én jelenik meg PC-re, PlayStation 5-re, Xbox Series X-re és Xbox Series S-re.
Forrás: WCCFTECH