Állítólag a redmondi techóriás (miután a Sony elhalászta a The Game Awardson az év játéka díjat tőlük az Astro Bottal) már azt fontolgatja, hogy mostantól nem lesz olyan Xbox Game Studios-cím, ami kizárólag csak Xbox Series-en lesz konzolon…
Multiplatform. Ezt a szót sok cég használta idén a stratégiájában. Elég a Sony-ra (igaz, ők csak a PC-vel és mobillal terveznek…), a Square Enixre, illetve a Microsoftra gondolni. Főleg a Microsoft volt az, ami kijelentette, hogy a stratégiájuk figyelembe fogja venni a Nintendo és a Sony platformjait. Ezért jelent meg például a Hi-Fi Rush, a Grounded, a Pentiment, és a Sea of Thieves PlayStation 5-re és/vagy Nintendo Switch-re.
Jez Corden, a Windows Central szerkesztője a Twitteren azt írta, hogy a Microsoft nem akarja kötelezővé tenni a csapatoknak, akik még nem állnak készen az egyidejű multiplatform fejlesztésre, hogy átálljanak az Xbox Series/PC párosra való fejlesztésről a multiplatform gondolkodásmódra. Szerinte a Hellblade 2, az Avowed és a South of Midnight is idővel el fog jutni PlayStationre (de vajon a Starfieldre is ez a sors vár?). Szóval ő úgy látja, hogy az Xbox Game Studios valóban elkezd multiplatform fejlesztésekben gondolkodni… ami a játékosoknak kedvez, ez kétségtelen!
A ResetEra fórumon pedig NateDrake, egy másik bennfentes arról írt, hogy a Microsoft egyik játéka, amit belsőleg 2025-re tervezett, nem fog megjelenni jövőre. Tehát ez egy olyan játék, amiről a redmondi cég még nem mondta ki, hogy ekkor számíthatunk rá. Viszont minden, amit jövőre tűztek ki, nem érintett, így azok a játékok továbbra is jó úton vannak afelé, hogy jövőre eljuthasson a közönséghez.
Szóval a Microsoft körül is zajlanak a dolgok, de náluk kissé még kétséges, hogy a multiplatform megközelítést valóban be fogja-e tartani a redmondi techóriás. Legyen is így, hiszen ez mindenkinek jó lenne. A konzolgyártók több pénzt kaszálhatnak a többi platformról, a játékosoknak pedig nem kellene a másik cég platformjára beruházni.
Forrás: Reddit