Félmillió játékost vonzott a Path of Exile 2, de a fejlesztők ragaszkodnak ahhoz, hogy előző játékuk, a Path of Exile is életben maradjon. A Grinding Gear Games ismét megerősítette, hogy a két játék együtt is megfér egymás mellett, hiszen eltérő stílusokat képviselnek.
December egyik kiemelkedő címe egy régóta várt akció-RPG, amely a Diablo stílusában hozza el az izgalmakat. A Path of Exile 2 már most óriási siker, pedig még az 1.0-s verziója sem jelent meg. Sok játékosban azonban felmerül a kérdés: mi lesz a Grinding Gear Games első játékával, amely a mai napig aktív? Jonathan Rogers, a Path of Exile 2 vezetője már korábban is kijelentette, hogy nem tervezik a bezárását, de sokan kételkednek, hogy mindez valóban életképes lehet-e. Rogers azonban továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy a két játék egyszerre is megállja a helyét.
A Path of Exile halála nem szükséges az utódja életben maradásához
A generációváltás logikus lépésnek tűnik, hiszen egy közepes méretű stúdió számára nem könnyű két ekkora volumenű játékot egyszerre fenntartani. A GGG azonban bebizonyította, és továbbra is bizonyítani fogja, hogy ha megvan rá az akarat, lehetséges. Egy interjúban, amelyet a MeinMMO-val készítettek, Rogers egyértelművé tette, hogy korábbi kijelentését fenntartja: „A két játék jól megfér egymás mellett.”
Míg a Path of Exile 2 inkább kihívásokkal teli, stratégiai megközelítést alkalmaz, amely a Dark Souls-hoz hasonlóan magas nehézségi szintet, kemény főellenségeket és lassabb fejlődést kínál, addig az első rész továbbra is megőrzi gyors tempóját és hozzáférhetőségét. Ez a kettősség nemcsak abban segít, hogy a veteránok úgy érezzék, az új játék előrelépést jelent, hanem abban is, hogy a stúdió tiszteletben tartsa azon játékosok idejét, akik már több száz órát töltöttek a Path of Exile-ben, és vonakodnak elengedni azt az új rész teljes megjelenéséig.
A két játék közössége eltérő igényeket szolgál ki
A folytatás egyik fő kritikája, hogy a játékosok hiányolják az első rész gyors mozgását és a szintek sebes bejárását. Emellett az olyan elemek, mint a zsákmány kezelése és az első szakaszok kialakítása, szintén vitákat generáltak. Bár ezek a különbségek Rogers tervei szerint a két játék együttélését segítik elő anélkül, hogy „kannibalizálnák” egymást, még hónapok vannak hátra az 1.0-s verzió megjelenéséig. Elképzelhető, hogy az idő előrehaladtával ezek a különbségek csökkennek, és még a legnagyobb kétkedők is belátják majd, hogy megéri váltani az új részre.
A közösség jelenleg megosztott a két játék között, de a Path of Exile 2 bebizonyította, hogy nem az elődje leváltására, hanem kiegészítésére törekszik. Ha ez a stratégia tovább folytatódik, mindkét játék ígéretes jövő előtt áll az ARPG-k világában.
Forrás: 3djuegos