A Marvel Rivals fejlesztői világosan kijelentették: a játékuk lényege a szabad, kaotikus játékmenet, ezért nem hajlandók bevezetni az olyan korlátozó rendszereket, mint az Overwatch-ban vagy a DOTA 2-ben ismert szerepköralapú keresés.
Alig egy hónappal a megjelenése után a Marvel Rivals máris óriási rajongótáborral büszkélkedhet. Az első ünnepi frissítés karácsonyi témájú játékmódot kínál, amely a Splatoon-t idézi, de a közösség máris a jövő felé tekint. Többen megkérdezték a NetEase fejlesztőit, hogy tervezik-e bevezetni a szerepköralapú matchmakinget – egy olyan rendszert, amely sok más népszerű játékban, például az Overwatch-ban és a DOTA 2-ben is elterjedt. A válasz egyértelmű: a Marvel Rivals filozófiájába ez nem fér bele.
Miért nem lesz szerepköralapú keresés a Marvel Rivals-ban?
Az olyan játékokban, mint az Overwatch, a szerepköralapú matchmaking azt jelenti, hogy a játékosoknak előre ki kell választaniuk, hogy melyik szerepet (például Vanguard, Taktikus vagy Harcos) szeretnék betölteni a csapatukban. Ez biztosítja a kiegyensúlyozott csapatokat, de hosszabb várakozási időt is eredményezhet a népszerűbb szerepekre vágyó játékosok számára, jellemzően a DPS-re.
Ez a rendszer 2019-ben került be az Overwatch-ba, és azóta más játékok is átvették, például a DOTA 2. Ennek ellenére a Marvel Rivals kreatív igazgatója, Guangyun Chen egyértelműen kijelentette a Dot Esportsnak adott interjújában, hogy nincs tervben ennek a rendszernek az implementálása. Chen szerint a fő cél az, hogy a játékosok szabadon élvezhessék kedvenc szuperhőseiket, anélkül hogy kötött szerepekbe kényszerítenék őket.
A döntés azonban megosztotta a közösséget. Egyesek úgy vélik, hogy ez a szabadság lehetőséget ad kreatív és kaotikus csapatkombinációk kipróbálására, ami összhangban áll a játék lazább természetével. Mások, különösen a kompetitív játékosok, úgy gondolják, hogy a strukturáltabb rendszer hiánya ronthatja a stratégiai és kiegyensúlyozott mérkőzések élményét.
Chen azonban azt is hozzátette, hogy a fejlesztőcsapat folyamatosan figyeli, hogyan kísérleteznek a játékosok különböző csapatfelállásokkal. „A kompetitív játékmódban láttunk már érdekes és változatos összeállításokat, amelyek gazdagabbá és szórakoztatóbbá teszik a játékot” – mondta Chen. Habár elismeri a nehézségeket, úgy véli, hogy a stratégiai sokszínűség a Marvel Rivals egyik erőssége.
A káosz fenntartása: hosszú távú tervek
Érdekes módon az Overwatch is hasonló fogadtatásban részesült kezdetben. A játékosok egy része nehezen fogadta el a szerepköralapú keresést, de a kompetitív jelenlét, a növekvő események száma és a hatalmas játékosbázis szükségessé tette a rendszer bevezetését. Hogy a Marvel Rivals hosszú távon megváltoztatja-e álláspontját, vagy megőrzi a szabadabb és kaotikusabb megközelítést, az még a jövő kérdése.
Forrás: 3djuegos