A szerencsétlen kooperatív hack-and-slash, Dungeons & Dragons: Dark Alliance, 2025 februárjában eltűnik, bár egyjátékos módban továbbra is játszható lesz. Nem sokan fogják hiányolni a problémákkal küszködő hack-and-slash játékot.
A hír leginkább azért meglepő, mert a játék ennyi ideig kitartott: a Tuque Games kooperatív hack-and-slash játéka, a Dungeons & Dragons: Dark Alliance 2025. február 24-én leállítja a szervereit, és ettől a naptól kezdve már nem lesz elérhető megvásárlásra. A játék azonban továbbra is játszható marad egyjátékos módban azok számára, akik már rendelkeznek vele, de az online funkciók megszűnése gyakorlatilag halálos ítéletet jelent egy olyan játék számára, amely elsősorban a kooperatív dungeon-crawlra épült.
A Dungeons & Dragons: Dark Alliance Steam-oldalán (via Polygon) a fejlesztők a következőket írták:
„2025. február 24-én leállítjuk a Dark Alliance szervereit, és attól a naptól kezdve már nem lesz elérhető vásárlásra. Az alapjáték és az összes DLC továbbra is elérhető offline egyjátékos módban azok számára, akik jelenleg birtokolják azt.”
Már a kezdeti előzeteseknél, amelyek kínos zenei választásokkal voltak tele, nyilvánvaló volt, hogy a Dark Alliance identitásproblémával küzdött. A népszerű Baldur’s Gate spin-offok nevét viselte, amelyek eredetileg a 2000-es évek elején jelentek meg, de valójában semmi köze nem volt ezekhez a játékokhoz. Ahelyett, hogy felülről lefelé nézetű, Diablo-szerű játékmenetet kínált volna (amire a D&D világa kétségbeesetten vágyik), a Dark Alliance egy harmadik személyű kooperatív akciójáték volt, amely az Icewind Dale-ben játszódott, és olyan ismert karaktereket szerepeltetett, mint Drizzt Do’Urden, a Forgotten Realms Drow antihőse.
Bár esztétikailag kellemes fantasy környezeteket kínált, a játék inkább egy akció-orientált, történetben szegény Dragon Age: The Veilguard-ként hatott, a bontható karakterek és a kifinomult harc nélkül. A játék gyenge indulást produkált számos kapcsolatfelvételi probléma és hiba miatt, és bár a fejlesztők az évek során javították és kiegészítették egy bővítéssel, a játékosbázis sosem nőtt meg igazán.
Ez nem jelenti azt, hogy a Dark Alliance-nak ne lettek volna támogatói. Valójában Andy Kelly saját értékelésében tiszteletreméltó 82 pontot adott neki, ami azt jelenti, hogy a Metacritic szerint a PC Gamer „világszerte a legmagasabb értékelést adta a Dungeons & Dragons: Dark Alliance-nak”. Kelly lenyűgözőnek találta a játék környezet- és karaktertervezését, valamint a harcokat. Azt is megjegyezte, hogy egyjátékos módban is jól szórakozott, így talán van némi élvezet a játékban, különösen, ha jelentős árcsökkenést tapasztalunk, mielőtt februárban eltűnik a piacról.
Forrás: PC Gamer