A GSC Game World játéka hiába jelent meg kevesebb mint egy hónapja, már most azt hallani róla, hogy profitot termel, ami jó ómen az ukrán csapatnak…
Néhány nappal a megjelenése után azt közölte a stúdió, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl már több mint 1 millió példányban kelt el. Itt kiemelnénk, hogy ez az ELADÁSI eredmény, és ezen felül rengetegen játszottak PC-n és Xbox Series-en egyaránt az Xbox Game Passon. Ám egy olyan címről van szó, ami hosszú ideig állt fejlesztés alatt, így teljesen jogos a kérdés, hogy profitot tud-e termelni?
Maksym Krippa, a GSC Game World befektetője az ukrán Forbesnak azt nyilatkozta, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl már termeli a pénzt a csapatnak annak ellenére, togy több tízmilliónyi dollárt költöttek a fejlesztésre és a marketingre egyaránt. Krippa azt is megerősítette, hogy a Netflix-szel tárgyalnak egy lehetséges adaptációról is. Mivel rengeteg IP-t láttunk már filmes és sorozatos feldolgozásban (The Witcher, vagy ha hasonlóan posztapokaliptikus témát kellene említeni, akkor Fallout, bár ez az Amazoné, nem a Netflixé… vagy The Last of Us, de ez meg az HBO-hoz köthető), érthető, ha ők is be szeretnének szállni ebbe a buliba.
A játékiparból mostanában sok adaptációt láthattunk ezeken kívül. A Sonic-filmek vagy az Uncharted pozitív mérlegűek, de a The Super Mario Bros. Movie ezeket könyedén felülmúlta. Ezekhez képest a Borderlands pedig mindent és mindenkit alulmúlt. Sorozatok tekintetében is van kissé megosztó feldolgozás. Elég csak a Twisted Metalra vagy a Like a Dragon: Yakuzára gondolni. A Resident Evil egy, a Halo két szezon után befuccsolt.
Remélhetőleg a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl egészen korrekt módon lesz feldolgozva (vagy ha nem is ez a játék, akkor a franchise), mert megérdemelné a Zóna, hogy az amúgy kiváló Chernobylon kívül máshogy is feldolgozzák a helyszínt.