„A Falloutot nem más játékosokra tervezték.” Tim Cain, a Fallout társalapítója rendkívül óvatos volt az MMO-vá alakítás ötletével kapcsolatban.
A Fallout 76 nem az első próbálkozás volt arra, hogy a retro posztapokaliptikus világot MMO-val ötvözzék. Évekkel korábban az eredeti tulajdonos, az Interplay, már megkísérelte a Fallout Online létrehozását. Ez még azután történt, hogy a Bethesda megszerezte a sorozat jogait, de a két vállalat megállapodásra jutott – ami végül pereskedéshez, bíróságon kívüli egyezséghez és a játék törléséhez vezetett.
A koncepció azonban sokkal korábban gyökerezett. A Bethesda 2007-ben vásárolta meg a Falloutot, de az Interplay alapítója, Brian Fargo már a ’90-es évek végén gondolkodott az ötlet megvalósításán. Fel is vetette a Fallout Online ötletét a Black Isle Studiosnak, de az alapító, Feargus Urquhart – aki ma az Obsidian vezérigazgatója – visszautasította az elképzelést. Egy MMO egyszerűen nem illett a Fallout világába, Tim Cain, a Fallout társalkotója is hasonlóan vélekedett.
Miután a Black Isle elutasította a javaslatot, az Interplay online részlege, az Engage elkezdett dolgozni a Fallout Online-on. Cain ekkor már elhagyta az Interplay-t, de a vállalat továbbra is kíváncsi volt a véleményére. „Emlékszem több megbeszélésre velük,” meséli Cain, „ahol alapvetően azt mondtam, hogy rendkívül óvatos vagyok ezzel kapcsolatban, és több okból is.” Az egyik ilyen ok az volt, hogy a játék rövidítése (FOOL) „bolondot” jelentett volna. A legnagyobb aggálya azonban az volt, hogy egy többjátékos játék nem illett volna a Fallout alapvető témáihoz.
„Azt mondtam: ‘Egy olyan játékot terveztünk, ahol egyedül jársz a pusztaságban… És most egy olyan játékot akartok, ahol a páncélból kilépve 1000 másik kék-sárga ruhás lakótárs rohangál körülötted. Ez egy teljesen más világ és játékélmény.’”
Cain próbálta biztosítani, hogy az Interplay tisztában legyen a kockázatokkal. „Ők meg azt mondták, hogy nagyon negatív vagyok. És én mindig válaszoltam: ‘Nem azt mondom, hogy ne csináljátok meg. Azt mondom, hogy nektek lesz nehezebb dolgotok ezzel.’”
Az Interplay kisebb létszámú játéktérrel próbálkozott (ez az ötlet végül a Bethesda által kiadott Fallout 76-ban is megjelent), de Cain szerint nem a játékosok száma volt a probléma. „Csak azt mondtam, hogy a Fallout nem más játékosokra lett tervezve. A Lakó különlegesnek érezte magát, mintha a Vault jövője az ő kezükben lenne. Egyszerűen nem lehet hozzáadni tucatnyi vagy akár ezer más játékost, és azt gondolni, hogy ez működni fog.”
A Fallout 76 bizonyos szempontból jobban illik a többjátékos élményhez, különösen a civilizáció újjáépítésére helyezett hangsúly miatt. Cain szerint „ezt már a Fallout 4 településépítő mechanikájával megalapozták.”
„Sokszor mondom az embereknek, hogy amikor egy sorozatban megjelenik néhány rész, már látni lehet az irányt,” mondja Cain. „A Fallout 3 és Fallout 4 után világos lett a vonal, amit követnek. A Fallout 76 ezt az irányt viszi tovább. Az 1. és 2. rész viszont más irányba tartott.”
Minden hibája ellenére, a Fallout 76 végül mégis meggyőzött. A Fallout 2 és a Fallout: New Vegas számomra a sorozat csúcspontját jelentik, de Appalachia újjáépítését is élveztem.
Álmodozni viszont szabad: egy új egyjátékos Fallout, amely hű marad Cain és Leonard Boyarsky eredeti víziójához, minden rajongó álma lehetne.
Forrás: PC Gamer