A Fallout atyja, Tim Cain így vélekedik: „A modern Fallout játékok is nagyszerűek, csak mások”

„A modern Fallout játékok iránya rendben van: mindkettő a maga nemében különleges, és rengetegen szeretik őket” – mondja Tim Cain, a Fallout atyja.

 

A Fallout sorozat Bethesda alatti időszaka hatalmas változásokat hozott: az első személyű nézet, az FPS-harc, az építkezés, valamint a túlélő MMO-vá alakulás mind jelentős eltérést jelent az eredeti játékok alkotói által elképzelt iránytól.

Tim Cain – aki az első Fallout kizárólagos tervezőjeként kezdte a sorozatot, majd bevonta az Interplay más fejlesztőit, például Leonard Boyarskyt, Chris Taylort és Jason D. Andersont – más irányt képzelt el a szériának. A ’90-es évek végén, miután elhagyta az Interplayt, ellenállt a többjátékos kiegészítések ötletének.

„A Fallout-ot nem arra terveztük, hogy más játékosok is részt vegyenek benne” – mondta, amikor az Interplay a véleményét kérte. Bár a Fallout Online sosem valósult meg, és helyette jogi csatározások kezdődtek az Interplay és az új tulajdonos Bethesda között, a Fallout 76-ban mégis felfedezhetők ennek az ötletnek az elemei.

Cain szerint ugyanakkor nem baj, hogy a széria jelentősen átalakult. „Mi más irányba mentünk volna” – mondja. „De nem mondom, hogy ez rossz. Az emberek azonnal azt gondolják, hogy ez rossz, igaz? Nem, mindkettő a maga módján különleges, és rengetegen szeretik őket.”

Az első két Fallout kritikai és kereskedelmi siker volt, hatása óriási, és a mai napig népszerű. A Bethesda irányítása alatt azonban a széria még nagyobb hatalommá nőtte ki magát. Valószínűleg még éveket kell várnunk a következő Fallout játékra, de addig is a Bethesda folyamatosan bővíti a Fallout 76-ot, miközben az Amazon második évadot is készít a Fallout sorozathoz.

„Hány ember játszott a Fallout 3-mal és 4-gyel? Sokkal többen, mint az 1-gyel és a 2-vel együttvéve” – mondja Cain. „Azt is mondhatnád, hogy alapjaiban más játékról van szó. Nagyon különbözik az eredetitől, bár megőrizte annak néhány felszíni vonását, és nyilvánvalóan rengeteg embernek tetszik. Én vagyok az utolsó, aki mások szórakozását elrontaná. Ha tetszik neked, játszd, szeresd. Posztolj róla videókat, és érezd jól magad.”

Cain azt sem érti, miért támadják egyes játékosok a modern irányvonalat. „Ezt az ellentétes hozzáállást nem értem” – mondja. „Amikor valaki órákig ecseteli, miért utál egy játékot. Miért nem játszol egy olyannal, amit szeretsz? A tömegek úgyis játszanak vele, nem kell tudniuk, hogy te miért nem szereted. A játékok világa annyira személyes és szubjektív, hogy szerintem nem is létezik rossz játék. Csak olyan játékok vannak, amelyek neked vagy nekem nem tetszenek. Menj fel a Steamre, és próbálj találni olyan játékot, amelynek 100%-ban negatívak az értékelései.”

Forrás: PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu