Egy újra előkerült interjúban Hideo Kojima felfedi, hogyan vált Yoji Shinkawa művészeti tehetsége a Metal Gear Solid meghatározó elemévé. „Egy kiborg nindzsa? Naná!” – emlékezett vissza Kojima. „Olyan karaktereket akartam, akiknek már a ruházatukból meg lehet állapítani, kik ők valójában.”
Hideo Kojima 1998-as Metal Gear Solid című játéka jelentette pályafutásának fordulópontját. Az úttörő filmes megközelítés, a kifinomult játékmenet és a kreatív ötletek egyedi kombinációja új szintre emelte a lopakodós műfajt, inspirálva számos utánzót. Azonban egyik sem tudta megközelíteni Kojima Tactical Espionage Action című mesterművét.
Egy 1998-ban a japán PlayStation magazinban megjelent interjú, amely most új fordításban vált elérhetővé a Schmuplations és a GR+ jóvoltából, bepillantást enged a játék fejlesztésébe. Az interjúban Kojima és a sorozat művészeti vezetője, Yoji Shinkawa részletesen beszélnek arról, hogyan formálta Shinkawa művészete nemcsak a játék vizuális világát, hanem annak alapvető tervezését is.
Kojima felidézte, amikor először találkozott Shinkawa portfóliójával a jelentkezők értékelésekor. „Még soha nem találkoztam senkivel, akinek azonnal meg akartam volna adni a legmagasabb, S minősítést” – mondta Kojima. (A Konami belső rendszerében C-től A-ig osztályozták a jelentkezőket, de Shinkawa kivételt képezett.)
Shinkawa a csapat tagja lett, miközben a Policenauts eredeti PC-9821-es változatának gyártása már a végéhez közeledett. A művész azonban nem rejtette véka alá, hogy nem elégedett a meglévő tervekkel. „Egészen az utolsó pillanatig panaszkodott” – nevetett Kojima, hozzátéve, hogy a javaslatok némelyikét későbbi verziókban megvalósították, például a 3DO, a PlayStation és a Saturn változatokban.
A Metal Gear Solid már a tervezési szakaszban volt, amikor Kojima arra kérte Shinkawát, hogy készítsen egy fizikai modellt a játék központi eleméhez, a Metal Gearhez. Shinkawa hat hétre visszavonult az otthonába, hogy a projekten dolgozzon. „Elég bezárkózott volt” – emlékezett vissza Kojima. „Időnként felhívtam, és néha meglátogattam, hogy támogassam.”
Shinkawa a Metal Gear Rex-et tervezte, amelynek alapja a Tyrannosaurus Rex volt. Kojima hangsúlyozta: „Egy háborús fegyverről van szó, nem pedig egy sci-fi robotról.” Az eredmény egy olyan mechanikus lény lett, amely egyszerre tükrözte a gépi és az emberi elemeket.
Forrás: PC Gamer