Legutóbb a The Last of Ushoz hasonló cím bukkant fel az egyik platformon, de annak semmi köze nem volt a Naughty Dognak, és most a kínai Game Science-nek nincs sok köze ehhez a hamisítványhoz…
A hamisítvány ezúttal is a Nintendo eShopon ütötte fel fejét (a The Last of Us bootleg szintén itt volt elérhető), és már a neve is megtévesztő: Wukong Sun: Black Legend. Szóval eléggé hasonlít ahhoz, amit a Game Science hozott létre, és a tervek szerint csütörtökön, azaz december 26-án fog megjelenni (hacsak addig nem lép közbe a Nintendo). 8 dolláros (3200 forintos) árcédulája egy 2D-s akciójátékot takar, nem pedig egy nagy költségvetésű 3D-s címről van szó. Csakhogy ugyanaz a forrás anyag, és a név mellett a promóciós képek is nagyon hasonlítanak a Game Science termékére, amelyből a megjelenés utáni első hónapban állítólag több mint 20 millió példányt értékesítettek (holott a játék még mindig nem jelent meg Xbox Series-re).
„Indulj el egy epikus utazáson a Nyugat felé a Wukong Sun: Black Legendben. Bújj a halhatatlan Wukong, a legendás majomkirály szerepébe, aki egy hatalmas szörnyektől és kimondhatatlan veszélyektől hemzsegő, kaotikus világban harcol. Fedezd fel a kínai mitológia által inspirált történetet, amely tele van akciódús csatákkal, lenyűgöző környezetekkel és legendás ellenségekkel,” olvasható a készülő játék eShop-jellemzésében. A Business Insider szerint a kínai Twitter-pótló Weibón rövid időn belül népszerűvé vált a diskurzus a hamisítvánnyal kapcsolatban.
„A jól ismert játékokat már régóta sújtják az utánzatok. A rosszindulatú fejlesztők kihasználják az ismert játékok neveit, különböző kis játékokat reskinelnek, és hasonló címekkel együtt teszik fel a nagy játékboltok polcaira, megtévesztve a tájékozatlan fogyasztókat, hogy megvásárolják és letöltsék,” írta a népszerű internetes hírportál, a Pear Video. A nagy N nem reagált a Business Insider megkeresésére, és ugyanígy ignorálta a Global Game Studio, a hamisítvány mögött álló csapat is a publikációt.
Az Unpacking című indie-siker kreatív igazgatója nemrég a Nintendo ellen emelt szót a Switch eShopban elkövetett védjegybitorlások miatti nyilvánvaló tétlenség miatt, mert az elmúlt hónapokban több hasonló nevű és témájú „Unpacking” címet kezdtek el árulni a Nintendo online piacterén: „A Nintendo nem reagált egyetlen jelentésünkre sem ezekről a felháborító csalásokról, amelyek a védjegyoltalom alatt álló játéknevünket használják, és szándékosan rászedik a Nintendo vásárlóit, hogy olcsó hamisítványokat vásároljanak,” mondta Wren Brier, az Unpacking fejlesztője a múlt héten.
A hamisítványokat hamarabb utolérik mint a sánta kutyát.
Forrás: VGC