Halo Wars: miért nincs benne Master Chief? A vezető tervező válaszol!

Hiába jelent meg másfél évtizede a Halo Wars, idáig nem hallottunk indoklást a játékot fejlesztő Ensemble Studiostól arról, hogy a franchise főszereplője miért is nem tette tiszteletét ebben at RTS-ben.

 

A Halo Wars valóban 2009-ben jelent meg Xbox 360-exkluzívként (akkoriban ugyanis a Microsoft komolyan gondolta az exkluzivitást), megcsavarva a Halo addig bevált formuláját, hiszen valós idejű stratégiáról van szó, amelyben az emberek és a covenant közötti harcokat élhetjük át nagyobb méretben. Történetileg ez a játék 21 évvel megelőzi a Halo: Combat Evolvedot, azaz a franchise-nak ez lényegében egyfajta előzménytörténete lett, és még a kontroller kihívásait is teljesíteni tudta (általában nem erre szabták az RTS-eket…).

Viszont hiába a Halo név, Master Chief nem tette tiszteletét a Halo Warsban. Bár a spartanok irányíthatóak a harcmezőkön (értelemszerűen ezek erős alakulatok), a franchise kabalafigurája nem bukkan fel. Miért nem? Dave Pottinger, a Halo Wars vezető tervezője a VideoGamernek adott interjújában elmondta, hogy az Ensemble Studios egyszerűen nem akarta betenni a karaktert a játékba: „Azt mondtuk a játéknak, hogy szükséged van arra, hogy mindenki mással törődj. Úgy gondoltuk, amint Master Chief megjelenik, mindenki csak vele [fog törődni],” mondta Pottinger.

Ez nem is hülyeség. A legtöbb játékban ugyanis valóban Master Chiefet irányíthatjuk (mondjuk a Halo 3 azért ezen már elkezdett változtatni 2007-ben, és az is anno Xbox 360-exkluzívként jelent meg), és a Halo Wars megjelenésekor már nyolc éve ő volt a nyeregben. Mivel előzménysztoriról van szó, a stúdiónak ki kellett hátrálnia a karakter mögül, mert így valóban lehetőség volt a történetet megfelelően előadni bárminemű „sztárvendég” nélkül.

A Halo Wars 2 is már lassan nyolc éve lesz, hogy megjelent, és érdekes, hogy a spin-off népszerűsége ellenére eddig nem jött szóba, hogy nekilátnak a harmadik epizódnak. De mivel a Halo Studios (leánykori nevén 343 Industries) több Halo-projekten dolgozik (Unreal Engine 5-tel), talán ez is a tervek között szerepel.

Forrás: GameRant

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu