Furcsának tűnhet, de a 2024-es év harmadik legjobb értékelésű játéka nem válik sorozattá – legalábbis egyelőre. Az Metaphor: ReFantazio hatalmas sikert aratott az Atlus számára, azonban Katsura Hashino kijelentette, hogy csak egyetlen játék készül.
Az utóbbi időben szokatlan, hogy egy sikeres játék folytatás nélkül maradjon. Egy olyan projekt, amely nemcsak áttörést jelentett, hanem a 2024-es Év Játéka (GOTY) díjára is jelölték, és számos díjat elnyert, logikusan azt sugallná, hogy az Atlus Studio Zero csapata már tervezné a következő részt. Azonban Katsura Hashino, a stúdió igazgatója, kijelentette, hogy jelenleg nincs tervben folytatás.
Az Metaphor: ReFantazio fejlesztése még 2016-ban kezdődött, a Persona 5 megjelenése után. Végül 2024 utolsó negyedévében került a játékosok kezébe, és hatalmas sikert aratott. A GOTY 2024 jelölés mellett elnyerte a legjobb narratíva és művészeti rendezés díját, valamint az Atlus egyik legsikeresebb címévé vált, mind az eladások, mind a játékosok aktivitása alapján. A Metacritic értékelései szerint az év harmadik legjobb játéka volt.
A Persona Central szerint a Famitsū magazin következő számában Katsura Hashino és Hiroyuki Kobayashi, a Resident Evil producere közös interjúban beszéltek a két cím jövőjéről. Hashino az interjúban kijelentette: „Nincsenek konkrét tervek arra, hogy az Metaphor sorozattá váljon.”
„Ha egy jövőbeli projekt esetében a Sengoku-kor lenne a legmegfelelőbb háttér, akkor akár egy olyan JRPG is lehet belőle, mint a Sengoku Basara világ,” tette hozzá Hashino. Bár nem zárja ki annak lehetőségét, hogy az Metaphor idővel sorozattá váljon, jelenleg egyetlen játék formájában tervezték megvalósítani.
Az Atlus: A SEGA legjobb üzlete
A SEGA 2013-ban 140 millió dollárért vásárolta meg az Atlust, amit most „a legjobb üzletnek, amit valaha kötöttek” tartanak. A SEGA 2024 novemberi pénzügyi jelentése szerint az Atlus megvásárlása lehetővé tette a japán vállalat számára, hogy bővítse stúdióportfólióját, és olyan sikeres játékokat indítson útjára, mint az Metaphor: ReFantazio. Ez a stratégiai lépés kulcsfontosságú volt a SEGA növekedésében és innovációjában az iparágban.
Forrás: 3djuegos