Valve: kicsi a cég, de anyagilag nagyon hatékony!

Gabe Newell cégét abszolút áramvonalasnak nevezhetjük, és ha figyelembe vesszük, hogy alkalmazottanként mennyi pénzt termel, ebben a viszonylatban még egy hatalmas techvállalatot is két vállra tud küldeni!

 

A PC-sek viszonylatában egyfajta behemótként gondolunk a Valve-ra, de ennek ellenkezője az igaz még annak ellenére is, hogy a digitális boltok tekintetében a Steam hatalmas előnnyel rendelkezik a riválisokhoz (pl. Epic Games Store, GOG) képest. Hiába láttunk már több kiadót is hátat fordítani a Steamnek, idővel rájöttek, hogy a bezuhanó eladásaik pont emiatt következett be, így visszakúsznak a felületre (Activision Blizzard, Microsoft, Ubisoft).

A Valve magántulajdonban levő cég. Emiatt pedig a dolgozók száma, a generált pénz mértéke, és úgy általában a céggel kapcsolatos információk nem forognak közkézen. Ám 2021-ben, amikor a Wolfire Games beperelte a még mindig zajló trösztellenes eljárás miatt Newelléket, megtudtuk, hogy három éve 336 alkalmazottuk volt. Ez nagyon kevés, ha belegondolunk, hogy mennyire nagy dolgok fűződnek a Valve-hoz! A Ubisoftnak 2024 szeptemberének végén 18666, az Electronic Artsnak március végén 13700, az Activision Blizzardnak 2022 végén pedig 13000 alkalmazottja volt. Még a Larian Studios is nagyobb náluk (március végén nekik 470 alkalmazottjuk volt).

De ezt még tovább tudjuk bonyolítani. A 336 alkalmazottból mindössze 79-en dolgoznak közvetlenül a Steamen! A játékdivízióban 181-en vannak, 41-en foglalkoznak a hardverfejlesztéssel, és az adminisztrációs tevékenységekért 35 fő felel. A Wolfire ezt az egészet úgy kritizálta, hogy a Steamből származó bevételének csak töredékét szánja a platform karbantartására és fejlesztésére (biztos ezért van már lehetőség a Steammel is rögzíteni a játékmenetünket, igaz? erről is írtunk korábban).

Egy másik szemszögből pedig a Valve gigantikus. Ha az alkalmazottanként generált jövedelmet nézzük, az Apple összegét (476160 dollár) lehagyta, de a Facebook (Meta) eredményétől (780400 dollár) elmarad. Nem tudjuk a pontos összeget, de a lényeg az, hogy a nagy techvállalatokkal tartja a lépést! Ezek 2018-as becslések, így azóta változhatott a helyzet, ugyanis a Steam sem fejlődött számottevően, bár eközben ők is termelték a pénzt.

Novemberben a Wolfire keresete csoportossá változott, így már minden olyan személyre vagy szervezetre kiterjed, akik 2017 óta játékokat értékesítettek a Steamen. Réadásul Mark Warner amerikai szenátor levelet küdött Newellnek, amelyben a szövetségi kormányzat intenzívebb ellenőrzésére figyelmeztetett, ha nem lép fel a szélsőséges tartalmak ellen a platformon.

A Valve helyzete emiatt érdekes lehet még.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu