Az EA csökkentette a Dead Space marketingköltségvetését, hogy a Mirror’s Edge-re fordíthasson több forrást a belső értékelések alapján [VIDEO]

Az EA a Mirror’s Edge marketingjét helyezte előtérbe a Dead Space rovására, a belső értékelések alapján. A mock review-k szerint a Dead Space várható pontszáma 70 körül mozgott, míg a Mirror’s Edge esetében 90 körülire becsülték. A Dead Space később kultikus státuszt ért el szájhagyomány útján, növelve népszerűségét a megjelenés után.

 

Az Dead Space franchise általában jó értékeléseket kapott az idők során, de ez nem volt így, amikor az Electronic Arts (EA) belső tesztelőinek mutatták be a játékot, különösen a DICE első személyű parkour-akciójátékához, a Mirror’s Edge-hez viszonyítva.

Ez az összehasonlítás magyarázza azt is, hogy a Dead Space marketingköltségvetése miért nem volt méltó egy AAA kategóriás játékhoz. Bret Robbins, az eredeti Dead Space játék rendezője elmondása szerint az EA a belső tesztelések eredményei alapján döntött úgy, hogy a marketingbüdzsé nagy részét a Mirror’s Edge-re fordítja. A mock review-k célja általában az, hogy felmérjék a készülő játék várható pontszámát és kereskedelmi sikerét.

Egy videóinterjúban Robbins elmagyarázta, hogy a belső értékelések szerint a Dead Space 70 körüli pontszámot kapott volna, míg a Mirror’s Edge 90 körüli értékelést.

„Valójában megvágták a marketingköltségvetésünket… és a Mirror’s Edge kapta az egészet. Körülbelül ugyanabban az időben jelentünk meg, és próbálták kitalálni, hogyan osszák el a költségvetést arra az időszakra. Csináltak mindenféle belső tesztet, például Metacritic-elemzéseket és mock pontszámokat, és a Mirror’s Edge-nek 90-et jósoltak, míg a Dead Space-nek 70-et. Ez nem egy befejezetlen játék volt, hanem majdnem készen voltunk, és belsőleg úgy gondolták, hogy 72 körül leszünk. Emiatt csökkentették a marketingbüdzsénket, és dupláztak a Mirror’s Edge-re. A Mirror’s Edge jól szerepelt, valahol 80 körül végzett, de mi végül 90-et kaptunk.”

Robbins szerint ez a döntés valójában segíthetett a játéknak, mivel a Dead Space anélkül vált sikeressé, hogy jelentős marketingkampány támogatta volna. A játék szájhagyomány útján lett kultikus kedvenc, mivel a játékosok maguk fedezték fel.

Nem mintha a Mirror’s Edge rossz játék lett volna; a DICE parkour-központú játéka egyedi mozgásmechanikájának köszönhetően szilárd értékeléseket kapott. Jelenleg a Mirror’s Edge Metacritic-pontszáma 81, míg az eredeti Dead Space 89-es átlagot ért el. Az újonnan kiadott Dead Space remake szintén jól fogadtatott, jelenleg 90-es átlagpontszámon áll a Metacritic szerint.

A 2008-ban megjelent Mirror’s Edge nyolc évvel később, 2016 júniusában kapott folytatást. A Dead Space ezzel szemben 2011-ben folytatódott egy második résszel, amelyet 2013-ban egy harmadik, egyben utolsó rész követett. A Motive Studio által fejlesztett Dead Space remake tavaly jelent meg, és kritikailag is nagy elismerést kapott. Egyelőre nem érkezett hír arról, hogy lesz-e új Dead Space játék.

Ugyanebben az interjúban Glen Schofield, a Visceral Games korábbi vezetője elmondta, hogy megpróbálták az EA-nál bemutatni a Dead Space 4 tervét, de a kiadó elutasította azt.

Forrás: MP1ST

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu