Kojima Hideo 27 évvel ezelőtt egy interjújában elmondta, hogy mi az, amit nem szeretne az akkor még a megjelenésre váró PS1-es játékban… de azóta történt egy s más.
Nem mindenki szereti a hosszú jeleneteket, de ezzel a japán géniusz mintha nem nagyon törődne mostanában. A Metal Gear Solid negyedik része (ami a mai napig teljesen értheteten módon PS3-exkluzív, de ez minden bizonnyal változni fog, amikor a Konami bejelenti és kiadja a Metal Gear Solid Master Collection Vol. 2-t) egy rekordot állított be, ami a mai napig tartja ezt: ebben a játékban van a világ eddigi leghosszabb jelenete. 71 perces. Tehát már csak ez önmagában egy filmnek is elmehetne. (Az pedig, ha az ÖSSZES jelenetet tekintjük meg, az kicsivel több mint KILENC ÓRA lenne. Ez felérne egy Gyűrűk-ura trilógiával…)
A Shmupulations felfedezett egy interjút, amelyet Kojima egy japán pubikációnak, a Famitsunak adott még 1997-ben. Ebben a fejlesztő a Neta Gear Solidról beszélgetett annak megjelenése előtt. Ő azt szerette volna, ha nem lennének olyan helyzetek, ahol két karakter dumálását kell nézni és hallgatni 4-5 percen keresztül. Ó, ha tudta volna, hogy mindössze egy évtized múlva mire vállalkozott a Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriotsben…
Kissé hezitált tehát, hogy jelenetek legyenek a Metal Gear Solidban, holott már akkor is egy nagy filmbuff volt (odavolt a filmekért). Aggódott a filmes prezentáció miatt, és hogy a rendezés hatékonyabb legyen, szerinte elnyomhatatlan jeleneteket kellett volna csinálnia, ugyanis a Metal Gear Solid története nagyon összetett lett, és emiatt tekintette a jelenetek használata szükségszerűnek. Ezek után kérdés, hogy a következő projektjében, a 2025-ben PlayStation 5-re megjeent Death Stranding 2: On The Beachben vajon képes lesz-e megdönteni a 71 perces rekordját…
Mindenesetre eleinte tehát óvatos volt Kojima a jelenetekkel. Biztos beleszokott ezekbe, és azóta más álláspontot képvisel ezzel kapcsolatban.
Forrás: VG247