Kojima Productions az OD és a Physint fejlesztésének casting és forgatási munkálatait a nyári SAG-AFTRA sztrájk miatt határozatlan időre felfüggesztette. Azonban egyik projekt sem került veszélybe.
Már csak néhány óra van hátra az évből, amely a videojáték-ipar számára kihívásokkal teli 2024-es évet jelentett. Ez az időszak ugyanakkor a munkafeltételek és bérek javítására irányuló követelésekről is szólt. Ennek jegyében a SAG-AFTRA, azaz a Screen and Television Actors Guild, sztrájkot hirdetett, hogy megvédje a színészek jogait, és szabályozza az AI alkalmazását a videojátékokban. A sztrájk jelenleg is tart, és emiatt Hideo Kojima két új játékának forgatási munkálatai is szünetelnek.
Két nagyszabású projekt várakozó állapotban
A japán alkotó nem az a típus, aki beérné egyetlen játékkal. A Death Stranding 2-n túl, amelynek megjelenése várhatóan 2025-ben lesz, Kojima két másik játékon is dolgozik: az OD-n, amely az Xbox ökoszisztéma exkluzív Kojima Productions-játéka, valamint a Physint-en, amelyet a Metal Gear szellemi utódjának szánnak. Ez utóbbiak jelenleg az arc- és testmodellek felvételi és szkennelési szakaszában vannak. Mivel azonban a SAG-AFTRA nem tudott megállapodásra jutni az ipar nagyvállalataival, a japán cég úgy döntött, hogy ezek fejlesztését ideiglenesen leállítja.
Hideo Kojima maga jelentette be a szüneteltetést, amely a nyár folyamán kezdődött, és egyúttal kifejezte támogatását a színészek és színésznők iránt. „A Physint castingját is felfüggesztettük a sztrájk miatt. Reméljük, hogy jövőre folytathatjuk a munkát” – mondta a japán alkotó.
Milyen állapotban vannak ezek a projektek?
Az OD, más néven Overdose, már korai fejlesztési szakaszba lépett, és szeptember 30-ra elérte az optimális állapotot. Azonban a játék alapvető elemei, mint például a színészi játék, a mozgás- és hangrögzítés, valamint a több nyelvre történő szinkronizálás, alig haladtak előre. A PlayStation számára készült Physint, amelyet Kojima élete munkájának csúcspontjaként emleget, jelenleg csupán ötlet szintjén létezik, így még évekbe telhet, mire a projekt mozgásba lendül.
És mi a helyzet a Death Stranding 2-vel?
Ami a Kojima Productions előző játékának folytatását illeti, a stúdió jelentős előrelépést tett a fejlesztésben az év első felében, beleértve a szinkronhangok és a japán szinkron felvételeit is. Ez azt jelenti, hogy a kreatív folyamat nagy része már készen áll. Azonban nem tudni, hogy a nyáron kezdődött sztrájk mennyiben érintette a projekt befejező szakaszát.
További filmes adaptációk is készülnek
A kihívások ellenére Kojima számos fontos eredményt emelt ki az év során, például a Death Stranding-eseményt a Shibuya PARCO-ban és az A24-gyel való együttműködést a játék filmadaptációjában. Bár úgy tűnik, hogy még évek vannak hátra, amíg a film a mozikba kerül, Kojima már utalt arra, hogy a 2019-es játék kontemplatív verziója nem az egyetlen adaptáció lesz. Egyelőre azonban türelemre van szükség.
Forrás: 3djuegos