TECH HÍREK – A Meta az AI-ra épít, hogy új lendületet adjon közösségi hálózatainak, ám a botok jelenléte egyre több felhasználóban kelt aggodalmat. Mark Zuckerberg cége védelmébe veszi a generatív mesterséges intelligencia alkalmazását.
Ha mesterséges intelligenciáról van szó, a legtöbb szakértő két fő irányt említ: egyrészt az OpenAI-t és a ChatGPT erényeit, másrészt a Google-t és annak agresszív piacvezetési törekvéseit. Ugyanakkor más jelentős cégek is szereplői ennek a szektornak, hiszen vitathatatlan, hogy például az NVIDIA és a Microsoft kiemelkedő szerepet játszanak a mesterséges intelligencia területén. Sajnos azonban Meta viszonylag távol áll ettől a kiváltságos pozíciótól.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy Mark Zuckerberg cége ne próbálná kihasználni a technológiában rejlő lehetőségeket. Ahogyan a TechSpot is kiemeli, a vállalat legújabb terve meglehetősen sötét: mesterséges intelligencia által generált botokkal töltené fel közösségi platformjait. Így igyekeznek növelni az interakciót AI-profilokon keresztül, amelyek hamis életrajzokkal rendelkeznek, és mesterséges intelligencia által generált tartalmakat oszthatnak meg. A cég tervei szerint ezek az AI-botok emberekkel is képesek lesznek interakcióba lépni, hogy fiatalabb közönséget vonzzanak.
Több ezer AI-karakter született már az Egyesült Államokban
Az amerikai vállalat már most olyan eszközöket fejleszt, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy testreszabott AI-botokat hozzanak létre. Ezek a botok képesek személyiségeket másolni és más felhasználókkal kapcsolatba lépni. Példaként szolgálnak arra a több ezer AI-karakterre, amelyeket már létrehoztak az Egyesült Államokban. Ez, valamint a generatív mesterséges intelligencia integrálása a Facebook, az Instagram és más platformok esetében, hozzájárult Connor Hayes, a Meta generatív termékekért felelős alelnökének elképzelésének megvalósításához: „a mesterséges intelligencia az abszolút prioritás.”
Egyelőre a létrehozott AI-karakterek többsége magánhasználatban maradt, ami arra utal, hogy sok alkotó még nem tartja teljesen kiforrottnak ezt az eszközt. Emellett a kritikusok arra figyelmeztetnek, hogy az AI által generált tartalmakkal való kapcsolat kockázatot jelenthet, mivel szerintük ezek megfelelő biztonsági intézkedések nélkül hamis narratívákat erősíthetnek fel. A jelentés szerint azonban Meta nincs egyedül ezzel a stratégiával, mivel a TikTok és a Snapchat is generatív mesterséges intelligenciára épülő képességeket integrál.
Forrás: 3djuegos