A BioWare korábban egy forradalmi nyílt világú sci-fi RPG-n dolgozott, amely a Jade Empire alapjaiból nőtt ki. Az ambiciózus projektet végül törölték, és sosem játszhattuk.
A BioWare, amelyet a Mass Effect és a Dragon Age sorozatok mesterművei tettek híressé, egykor egy kevésbé ismert, ám annál nagyobb tiszteletnek örvendő játéka, a Jade Empire folytatásán dolgozott. A fejlesztés 2005-ben indult, és eredetileg a Jade Empire 2 nevet viselte volna, de a csapat időközben úgy döntött, hogy egy teljesen más irányba fordul. A projekt egy merész ötletből nőtte ki magát, és végül egy nyílt világú sci-fi RPG, a Revolver lett belőle. Ez a játék egyedi mechanikákat és mély narratívát ígért, de sajnos soha nem valósult meg.
A Revolver egy futurisztikus univerzumban játszódott volna, ahol a játékosok egy Carver nevű fejvadász szerepét ölthették volna magukra. A játék fő fókuszában a döntések következményei álltak: minden játékos döntése mélyen befolyásolta volna a történet alakulását és a karakterek sorsát. A játék mechanikáját a fejlesztők úgy tervezték meg, hogy a játékosok belemerülhessenek a világ gazdag részleteibe, ahol morális dilemmák és mély érzelmi pillanatok várták volna őket.
A projekt fejlesztése során számos akadályba ütköztek. A BioWare csapata technológiai kihívásokkal szembesült, mivel a játék bonyolult rendszerei túlságosan ambiciózusak voltak a rendelkezésre álló erőforrásokhoz képest. A projekt finanszírozása és irányítása körüli belső viták is hozzájárultak ahhoz, hogy a fejlesztés zsákutcába kerüljön. Végül a BioWare vezetősége úgy döntött, hogy az erőforrásokat a Mass Effect sorozatba csoportosítja át, ami a Revolver fejlesztésének leállítását eredményezte.
Bár a Revolver soha nem jutott el a kiadásig, a játék ötletei és technológiai kísérletei nem vesztek kárba. A projekt során szerzett tapasztalatok később számos BioWare játékban visszaköszöntek, és formálták a stúdió kreatív megközelítését. A Revolver példája azt mutatja, hogy még a törölt projektek is hatással lehetnek a játékipar fejlődésére, és inspirálhatják a fejlesztőket a jövőben.
Forrás: 3DJuegos