És pont az az indoklás, amire számítottunk, így nem véletlenül nem láthattuk még a Microsoft konzolpárosán a kínai Game Science játékát (amelyről a minap írtuk, hogy egy nevesebb díjat azért be tudott húzni, hogy ezzel jó hangon kezdje 2025-öt).
A játék rendezője a Weibón, a kínai Twitter-megfelelőn ezt írta: „Bár nem voltak nagy meglepetések, mégis egy kicsit elérzékenyültem, miután mindegyik [Steam-díjat] átvettem. Mindenki harci ereje annyira félelmetes, de az egyetlen dolog, ami hiányzik, az az Xbox-köntös… ez kicsit rossznak tűnik, de azt a 10 GB közös memóriát pár év optimalizálási tapasztalat nélkül tényleg nem lehet levenni.”
A 10 GB az Xbox Series S-re vonatkozik. Tehát: a Game Science lényegében az Xbox Series gyengébb modellje miatt nem tudta még megvalósítani a PlayStation 5 és a PC verzió után az Xbox Series portot! Nem egy alkalommal hallottuk már a fejlesztőktől, hogy a kisebb Xbox valamelyest visszafogja a fejlesztőket, és úgy tűnik, hogy a Microsoft ebben az esetben nem hajlandó kompromisszumra, ugyanis a redmondi vállalat lényegében mindenkinek kötelezővé teszi, hogy a játékok Xbox Series S-en és Xbox Series X-en is fussanak. Azaz: nincs lehetőség arra, hogy az Xbox Series S-t egészen egyszerűen figyelmen kívül hagyja a Game Science, akik azért saját magukra is mutattak, ugyanis nekik nincsen még tapasztalatuk a játékok optimalizálásában.
Emiatt pedig nem tűnik úgy, hogy rövid időn belül megvalósulhat a Game Science játékának Xboxos verziója. Ha CSAK Xbox Series X-re fejleszthetné a stúdió, akkor esetleg már meg is születhetett volna a konverzió, de erre nincs lehetőségük, és valóban igaz így a pletyka arról, amit korábban hallottunk: régebben ugyanis azt írtuk, hogy memóriaszivárgás miatt nincs még Xbox Series verzió. A kevés memóriában vaó el nem férés pedig annak tekinthető, hiszen a vártnál több memória kell, az pedig hibákat eredményez…