Hideo Kojima elszalasztott álma: egy ambiciózus MSX-játék, amit a technológia korlátozott

Kojima egy szuper ambiciózus platformjátékot tervezett az MSX-re, amely a Titanic történetét ötvözte volna a videojátékokkal, de a projektet végül a Konami törölte.

 

A legendás Hideo Kojimát ma a Metal Gear és a Death Stranding alkotójaként ismerjük, de pályafutása elején egy kevésbé ismert, de annál merészebb projektet készített volna el. Ez lett volna a ‘Lost Warld’, amely a Konami technikai és stratégiai döntései miatt végül sosem látott napvilágot.

 

A ‘Lost Warld’ ötlete: egyedi történet és technikai kihívások

 

A DidYouKnowGaming YouTube-csatorna által végzett kutatások rávilágítottak, hogy Kojima korai karrierjének egyik legizgalmasabb, de kevéssé ismert projektje a ‘Lost Warld’ volt. A játék címe a ‘háború’ (war) és a ‘világ’ (world) szavak játékos kombinációjából született. A projekt azonban túlságosan ambiciózusnak bizonyult az MSX technológiai kereteihez képest.

A ‘Lost Warld’ egy izgalmas platformjátékot ígért, amelyben a játékos egy Jamie nevű nőt irányított volna. Jamie a Titanic fedélzetén tervezte eltölteni nászútját férjével, Frederic-kel, ám az események tragikus fordulatot vettek: a Titanic egy rejtélyes lebegő kontinenssel ütközött, Frederic-et pedig elrabolta egy titokzatos gonosztevő, Mr. Cloud Man. Jamie-nek így nemcsak a túlélésért kellett volna küzdenie, hanem meg kellett volna mentenie férjét is.

 

Kojima elhivatottsága és a projekt bukása

 

Kojima a projekt iránti lelkesedését soha nem rejtette véka alá. Egy korabeli interjúban elárulta, hogy hosszú órákon át dolgozott a játék részletein, alig aludt, és teljesen a projekt bűvkörébe került. Elmondása szerint a ‘Lost Warld’ fejlesztése kreatív szempontból sokkal élvezetesebb volt, mint későbbi, kereskedelmileg sikeresebb projektjei.

Ennek ellenére a Konami végül úgy döntött, hogy a ‘Lost Warld’ túl kockázatos. Az MSX hardverének technikai korlátai, valamint a projekt mérete miatt a játékot törölték. Ehelyett Kojimát megbízták egy másik projekttel, amely kisebb léptékű, de stratégiai szempontból ígéretesebb volt: ez lett a Metal Gear.

 

A ‘Metal Gear’ születése

 

A ‘Metal Gear’ 1987-ben jelent meg MSX2-re, és új mércét állított a lopakodós játékok műfajában. Bár Kojima eredeti terve, a ‘Lost Warld’, soha nem valósult meg, a ‘Metal Gear’ sikere elindította karrierjét, és megalapozta hírnevét a videojáték-ipar egyik legkreatívabb elméjeként.

Forrás: 3DJuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu