Az id Software örökzöld belső nézetes lövöldözős játéka kényelmessé tehet valamit, ami elég sok weboldalon ott van, és inkább bosszantó tényezők, mintsem valóban biztonsági funkciók…
A captchákat nem mindenki szereti. Nincs annál rosszabb, amikor van egy kép, és akkor jelölgessünk be minden négyzetet, amelyen például egy motorbicikli található, és a sárvédő belelóg pár pixellel egy olyan négyzetbe is, amelyet nem jelöltünk be, és akkor lehet újrakezdeni az egészet egy másik, általában jóval bonyolultabb képen, és mindez megismétlődhet a legelejétől kezdve.
Guillermo Rauch, a Vercel vezérigazgatója is valószínűleg nem egyszer járt így, és létrehozta a DOOM captchát. Mivel az id Software játéka nyílt forráskódú, emiatt nem egy esetben láthattuk már az FPS-t olyan készülékeken is futtatni, amelyeket egyáltalán nem videojátékokra terveztek (és ezek közül sok esetről be is számoltunk, de azért még mindig hiányoljuk a kenyérpirító portot…). A feladat pedig egyszerű: győzzünk le három szörnyet (ami legalább nem hangzik olyan hülyén mint anno egy idiótán lefordított Flash reklámban az, hogy leloni 3 kaca…). Ezzel pedig szórakoztató módon hitelesíthetjük, hogy igen, emberek vagyunk.
A DOOM captcha egy WebAssembly app, ami a böngészőben alacsony szintű kódot futtat, és eléggé könnyedén működésre bírható. A kezelhetőségre sincs panasz, ugyanis a nyílgombokat és a szóközt kell bevetni a játékhoz. De vajon hol fogják ezt alkalmazni? Hiszen ha Rauch összedobta (és nem is olyan rosszul, tesszük hozzá), akkor ne vesszen már kárba az amúgy szórakoztatónak szánt kis ujjgyakorlat. Jobb lenne inkább így elhitetni a weboldallal, hogy emberek vagyunk, mintsem hogy azokra a képekre klikkeljünk, ahol a lépcsősor fut éppen…
Legalább a Microsoft alkalmazhatná. Elvégre övék a DOOM IP, miután a ZeniMax Media felvásárlásával övék lett a Bethesda és az összes alájuk tartozó stúdió és szellemi tulajdon. Náluk legalább még jogi hercehurca sem alakulhatna ki belőle, hiszen nekik semmi sem akadályozná meg a jogszerű használatot…
Forrás: PCGamer