Ennyire azonos ötletekre hajt mindenki? Az Arena Breakout Infinite, a sokadik próbálkozás!

Ez történik, amikor mindenki ugyanazt a játékot akarja kiadni. Az Arena Breakout Infinite nagy siker lehet, de kissé elcsépelt is. A Tencent legújabb free-to-play játéka, egy extraction shooter, lehengerlő grafikával érkezik, ám kemény versenyre számíthat.

 

Ha a katonai taktikai lövöldék lassúak és aprólékosak, hol van bennük a szórakozás? Számomra a válasz: „a feszültségben.” Ezek a játékok akkor szórakoztatóak, ha mindkét fél kreatívan használja a kütyüket és a környezetet, minimalizálva a kockázatot, hogy maximális hasznot húzzon. Néhány játék jól csinálja ezt, de az Arena Breakout Infinite még nem tart ott. Az első nagyobb tartalmi frissítésére készülő játék vegyes érzelmeket hagyott bennem.

 

Az első szezon és a nagy frissítés

 

Az Arena Breakout Infinite, ha esetleg nem ismernéd, egy új free-to-play taktikai extraction shooter az Escape from Tarkov vagy az érkező Delta Force stílusában – utóbbi egyébként egy Battlefield-szerű katonai szimulátor. A játék már néhány hónapja elérhető korai hozzáférésben, kizárólag PC-re, a Level Infinite saját launcherén keresztül. Az első szezonja november 20-án veszi kezdetét.

Fontos kiemelni, hogy ez a frissítés továbbra is a fejlesztő hivatalos weboldaláról lesz elérhető, bár a játék már szerepel a Steam áruházban, és várható, hogy a későbbiekben a Valve platformján is megjelenik, amint elkészül.

Azok, akik november 20-tól bejelentkeznek az Arena Breakout Infinite-be, egy viszonylag bővített tartalmi csomagot találnak majd. Ez többek között egy új térképet is magában foglal a Kamona (TV Station) régióban, a meglévő fegyverarzenál kibővítését, női karakterek játszhatóságát, új fegyvereket, valamint egy csatabérletet a hozzá tartozó kozmetikai extrákkal.

 

Nem túl kielégítő élmény

 

Kihasználva az új megjelenések körüli hype-ot, én is kipróbáltam az Arena Breakout Infinite-et, de nem voltam túlzottan lenyűgözve. Az igaz, hogy az Unreal Engine-nel történő PC-s ugrás sokat javított a grafikán, és a térképek zord időjárási effektusai valóban magával ragadóak voltak. Ugyanakkor az akció terén nem érzem úgy, hogy a játék meghaladná a versenytársait.

A játékmódok egyszerű extraction típusúak, közvetlenebb alternatívák nélkül, és az irányítás sem olyan reszponzív, mint amilyet személy szerint szeretnék. Az ellenséges MI pedig egyáltalán nem kifinomult: amikor egy katona megjelenik a térképen, gyakran már messziről hallani, ahogy kiabálnak, jelezve a helyzetüket. Nem igazán jók a fedezékek használatában vagy a játékos tüzelésére adott reakciókban, és még az olyan helyeken is ritkák, ahol elvárná az ember a nagyobb tömeget.

A zsákmány sem volt különösebben érdekes, sőt, szűkös és a szokásos lezárt raktárhelyiségeken kívül nem mutatott túl nagy eredetiséget. Nem mondom, hogy a játék katasztrófa lenne, mert távol áll ettől, de egy olyan telített piacon, mint ez, egyszerűen nem tud kitűnni.

Talán, ha jobban specializálódtak volna, előnyhöz jutottak volna, de még az interfész sem logikus és kényelmes; különös módon a szintén ingyenes Delta Force felhasználói felülete még informatívabb és részletesebb.

Az Arena Breakout Infinite lehet, hogy megtalálja a közönségét, hiszen van benne jól definiált fejlődési rendszer, ambiciózusabb játékmódok és események, valamint néhány különleges fegyver, amelyek nemcsak nagy mennyiségű játékon belüli valutát, hanem ritka alapanyagokat is igényelnek. Mindenképpen igaz, hogy aki beleássa magát a játékba, hosszú időre találhat benne szórakozást. A kérdés csak az, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy valóban magával ragadjon.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu