Nem kockáztatnak az AAA játékok, állítja a BioShock alkotója!

Ken Levine, aki mostanában a Judas nevű játékán dolgozik a Ghost Story Gamesnél, úgy gondolja, hogy a kiadók egyszerűen nem elég tökösek…

 

Levine játéka már legalább nyolc éve készül. 2017-ben lőtte le a Take-Two az Irrational Gameset, a BioShock korábbi részeinek fejlesztőcsapatát, és ő nem sokkal ez után indította el a Ghost Story Gameset, akiktől először komolyabban 2022-ben hallottuk, hogy jön a Judas, de abból a „hamarosanból” három évnyi várakozás lett. Levine a Gamesindustry-nak adott interjújában beszélt arról, hogy ő egyedi helyzetben volt, de elismeri, hogy napjaink játékiparjában sokan ragadnak a határidők vagy a grafika ketrecében. Tavaly a Suicide Squad: Kill the Justice League (nem mellesleg az egyik januári PlayStation Plus Essential cím…) és a Concord is bemutatta, hogy milyen is egy nagy bukás…

„Hihetetlenül szerencsés vagyok, hogy a Take-Two bízik bennem, hogy kockázatot vállaljak, és hogy a sikerhez szükséges időt fordítsam rá. Azt hiszem, az egyik probléma, amivel jelenleg ebben az iparágban küzdünk, az, hogy a játékok egyre nagyobbak és nagyobbak lettek, a grafikai kapacitás pedig egyre nagyobb és nagyobb. Egy ajtó megalkotása most sokkal több időt vesz igénybe mint tíz évvel ezelőtt, mert sokkal több időt vesz igénybe a normál térképek, a shaderek, a magasabb poligonok, a fizika és az összes többi dolog, amivel meg kell küzdened. Minden egyre drágább, különösen a nagy AAA-soknál, mert ők költik a legtöbb pénzt. És amikor ennyi pénzt költesz, természetesen az emberek aggódnak a [kereskedelmi életképesség] miatt.

Az AAA-val az a probléma, hogy ha nem újítasz, különösen a játékokban, akkor elkezded elveszíteni az embereket, mert már láttak ilyet korábban. Így aztán bizonyos esetekben túlságosan is függünk a franchise-októl… Nehéz új dolgokat csinálni. Gyakran még ha vállalod is a kockázatot, néha pofára esel. És minél drágább lesz, annál trükkösebbé válik. De úgy gondolom, hogy nézd meg a Marvel filmuniverzumát… ha nem vállalsz több kockázatot, az emberek egyszerűen „kikapcsolnak”,” mondta Levine.

Remélhetőleg a Take-Two nem fogja rövid időn belül bezárni ezt a stúdióját is, mert a Judas nem lesz olyan mainstream mint a Grand Theft Auto VI…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu