Ken Levine, aki mostanában a Judas nevű játékán dolgozik a Ghost Story Gamesnél, úgy gondolja, hogy a kiadók egyszerűen nem elég tökösek…
Levine játéka már legalább nyolc éve készül. 2017-ben lőtte le a Take-Two az Irrational Gameset, a BioShock korábbi részeinek fejlesztőcsapatát, és ő nem sokkal ez után indította el a Ghost Story Gameset, akiktől először komolyabban 2022-ben hallottuk, hogy jön a Judas, de abból a „hamarosanból” három évnyi várakozás lett. Levine a Gamesindustry-nak adott interjújában beszélt arról, hogy ő egyedi helyzetben volt, de elismeri, hogy napjaink játékiparjában sokan ragadnak a határidők vagy a grafika ketrecében. Tavaly a Suicide Squad: Kill the Justice League (nem mellesleg az egyik januári PlayStation Plus Essential cím…) és a Concord is bemutatta, hogy milyen is egy nagy bukás…
„Hihetetlenül szerencsés vagyok, hogy a Take-Two bízik bennem, hogy kockázatot vállaljak, és hogy a sikerhez szükséges időt fordítsam rá. Azt hiszem, az egyik probléma, amivel jelenleg ebben az iparágban küzdünk, az, hogy a játékok egyre nagyobbak és nagyobbak lettek, a grafikai kapacitás pedig egyre nagyobb és nagyobb. Egy ajtó megalkotása most sokkal több időt vesz igénybe mint tíz évvel ezelőtt, mert sokkal több időt vesz igénybe a normál térképek, a shaderek, a magasabb poligonok, a fizika és az összes többi dolog, amivel meg kell küzdened. Minden egyre drágább, különösen a nagy AAA-soknál, mert ők költik a legtöbb pénzt. És amikor ennyi pénzt költesz, természetesen az emberek aggódnak a [kereskedelmi életképesség] miatt.
Az AAA-val az a probléma, hogy ha nem újítasz, különösen a játékokban, akkor elkezded elveszíteni az embereket, mert már láttak ilyet korábban. Így aztán bizonyos esetekben túlságosan is függünk a franchise-októl… Nehéz új dolgokat csinálni. Gyakran még ha vállalod is a kockázatot, néha pofára esel. És minél drágább lesz, annál trükkösebbé válik. De úgy gondolom, hogy nézd meg a Marvel filmuniverzumát… ha nem vállalsz több kockázatot, az emberek egyszerűen „kikapcsolnak”,” mondta Levine.
Remélhetőleg a Take-Two nem fogja rövid időn belül bezárni ezt a stúdióját is, mert a Judas nem lesz olyan mainstream mint a Grand Theft Auto VI…
Forrás: PCGamer