TECH HÍREK – Egy, a kamerához köthető bug következtében hiába követte a felhasználó a cupertinói vállalat által előírt lépéseket, a telefon használhatatlan lett.
Decemberben jelent meg az iOS 18.2, ami úgy tűnik, hogy az iPhone-okon a kamerát és a zseblámpát elrontotta. Sok felhasználó a Redditen és a Twitteren panaszkodik amiatt, hogy az új oprendszer-frissítés telepítése után bukkantak fel a hibák. Egy felhasználó, Cryptographer64 szerint a kamera az iPhone-ján nem működik néha, és csak fekete képernyőt kap az első két-három alkalommal:
„Amióta frissítettem az iOS 18.2-re, a kamerám néha nem hajlandó működni. Például, ha megpróbálom használni a kamera alkalmazást, akkor csak egy fekete képernyőt kapok. Újra meg kell nyitnom 2-3 alkalommal, hogy végre működjön. Ugyanez a helyzet a Snapchat esetében: a kamera csak fekete lesz, és egyszer-kétszer újra kell indítani az alkalmazást, hogy működjön. A zseblámpám szintén nem hajlandó működni, vagy nagyon késve aktiválódik az akciógombon vagy a vezérlőközponton keresztül néha, gyakrabban az akciógombon keresztül nem működik,” írta Cryptographer64. Egy másik user is hasonló panasszal élt: „Velem is ugyanez a helyzet. Először azt hittem, hogy a telefonom az oka, de a fórumokat nézegetve úgy tűnt, hogy az iOS 18.2-vel történik. Csak múlt hétvégén kaptam meg a telefonomat, így azt hittem, hogy csak a telefonom volt, és már azon voltam, hogy visszamenjek és kicseréljem, de úgy tűnik, hogy szoftveres probléma. Ugyanazt a fekete képernyőt kapom, akár a kamera vezérlőgombját, akár a kamera ikonját használom, akár a zárolási képernyőről teszem ezt.”
After updating to #ios 18.2 my #iPhone 15 is getting very slow specially using camera and gets heated while editing photos in #PhotoMode @Apple @AppleSupport @AppleEDU please solve this issue it’s very irritating 😠 to see one year old phone working as 5 years older pic.twitter.com/eovhX8Rvjq
— AnujBunde (@anujbunde) January 3, 2025
Van, akinek pedig kb. 10 másodpercig tart a zseblámpa aktiválása, miközben az iOS 18.2 előtt ez azonnal műküdött. Például ha a Snapchatbe lép, a kamera nem működik, és egy fekete képernyőt kap, amíg nem aktiválódik a kamera (ez egy kis ideig eltarthat). Egy felhasználó fel is kereste emiatt az Apple-t, és annak ügyfélszolgálata az iPhone gyári beállításaira való visszaállítást javasolt. Ezt megtette, és erre tönkrement a készüléke. Kérdéses, hogy a vállalat vállalja-e a felelősséget, mert azóta a cég nem reagált az ügyre.
„Ha felhívod az Apple-t, csak terelnelk, és azt mondják, hogy az autód vagy a kábeled miatt van. Már egy hete foglalkozom vele, és az utolsó dolog, amit mondtak, az a telefonom gyári visszaállítása volt. Ezt meg is tettem, de aztán hiba lépett fel, és most a telefonom tönkrement, és az Apple azt mondja, hogy a kábelemmel van a baj, pedig a telefonhoz mellékelt kábelt használom. Addig terelik az ügyfeleket a problémával kapcsolatban, amíg nem lesz javításuk a valaha kiadott legrosszabb frissítésre,” írta a pórul járt felhasználó.
Az Apple Intelligence számára amúgy minden készüléken 7 GB szbad hely szükséges. Korábban azt lehetett hallani, hogy a cupertinóiak MI-funkcióinak elég lesz 4 GB, de a generatív (tartalomalkotó) mesterséges intelligenciának, ami teljesen helyileg fut, ennél több hely szükséges. A cég szeretné a szigorú adatvédelmi előírásait betartani, és az új iOS-frissítéssel az Image Playground, a Genmoji, az Image Wand, vagy például a ChatGPT-támogatás is eljutott a felhasználókhoz.
Ennél még több helyre lehet majd szükség az iOS 18.3-as verziójától kezdve.
Forrás: WCCFTech