MOZI HÍREK – Nicole Kidman Babygirl című filmje meglepetésszerű sikert hozott az ünnepi szezonban, és az A24 legsikeresebb filmjei közé emelkedett. Halina Reijn rendezésében a Babygirl Romy Mathis (Kidman) történetét követi nyomon, aki sikeres vezérigazgatóként kockára teszi karrierjét és családját egy fiatal gyakornokkal, Samuel-lel (Harris Dickinson) folytatott viszonya miatt. Ez az erotikus thriller igazán kitűnt az ünnepi szezon filmkínálatából. Bár a hetedik helyen nyitott, ami egyesek szerint csalódásnak tűnhetett, az elmúlt héten folyamatosan nőtt a nézőszáma.
A Deadline jelentése szerint a Babygirl várhatóan 4,6 millió dolláros bevételt ér el a január 3-5-i hétvégén, amely a második vetítési hétvégéje. Ez az összbevételt 16,2 millió dollárra növeli, amivel megelőzi a 2024-es MaXXXine 15,1 milliós bevételét, és az A24 tizenkilencedik legsikeresebb filmje lesz az Egyesült Államokban a The Numbers szerint. A hétvége végére a Babygirl már csak 4 millió dollárra lesz attól, hogy visszahozza a 20 millió dolláros gyártási költségét. A film már most meghaladta Halina Reijn rendező korábbi A24-es filmje, a 2022-es Bodies Bodies Bodies 11,4 millió dolláros hazai bevételét.
Meddig juthat a Babygirl az A24 listáján?
Egyelőre nem tudni, meddig emelkedik a Babygirl az A24 bevételi rangsorában, de az, hogy a második hétvégén 3%-os növekedést ért el az elsőhöz képest, erős szájhagyományra és az ünnepek után felfedező közönségre utal. Ha a Babygirl visszahozza a 20 millió dolláros költségvetését, megelőzi a The Green Knight (17,1 millió dollár), a The Whale (17,4 millió dollár) és a The Farewell (17,7 millió dollár) hazai bevételeit, és az A24 tizenhatodik legsikeresebb filmje lesz az Egyesült Államokban. Ez közelítené a Priscilla 20,8 millió dollárjához, és elérhetné a The Disaster Artist 21,1 millió dolláros bevételét. A kérdés az, hogy túlszárnyalhatja-e az A24 2024-es meglepetéssikerét, a We Live in Time-ot, amely 24,6 millió dollárt keresett, és az A24 tizenharmadik legsikeresebb filmje lett az Egyesült Államokban.
Az A24 növekvő box office potenciálja
Az elmúlt évtizedben az A24 szenvedélyes rajongótábort épített ki, és különleges helyet foglalt el a mozirajongók körében. A minőség szinonimájává vált disztribúciós cég az elmúlt években egyre több mainstream sikert ért el. 2024-ben bemutatták első igazi kasszasikerüket, a Civil War-t, amely 64 millió dolláros hazai bevételével a stúdió második legsikeresebb filmje lett. Olyan filmek, mint az Everything Everywhere All At Once, a Talk To Me, a Hereditary, a The Iron Claw és az Uncut Gems szintén mainstream sikerré váltak, miközben kritikai elismerést is szereztek – és a Babygirl sem kivétel.
Halina Reijn, a Babygirl rendezője is védelmébe vette az A24 erotikus thrillerét, amely jelentős korkülönbséget mutat be Nicole Kidman és Harris Dickinson karakterei között.
A Babygirl sikere azt mutatja, hogy továbbra is van kereslet a közepes költségvetésű, nagy sztárok által vezetett filmekre, amelyek évtizedeken át támogatták a filmipart, mielőtt a 200 millió dolláros blockbuster-látványfilmek kiszorították volna őket. Bár a Babygirl 16 millió dolláros bevétele nem érhet fel például a Mufasa: The Lion King 152 millió dolláros sikerével, a filmnek nincs is szüksége ekkora összegre ahhoz, hogy nyereséges legyen. Az alacsonyabb költségvetésű, de minőségi filmekbe történő befektetés nem termel akkora profitot, mint egy nagy kasszasiker, viszont nem is jelent akkora kockázatot, mint egy hatalmas bukás.
A január eleje jellemzően az az időszak, amikor a nézők bepótolják az ünnepek alatt kimaradt filmeket, és a potenciális díjazottak is nagyobb figyelmet kapnak. Nicole Kidman esetleges jelölése a 97. Oscar-gálán a legjobb színésznő kategóriában tovább növelheti a film iránti érdeklődést és annak bevételeit.
Forrás: Deadline