Naughty Dog-alapító: jó ötlet volt eladni a céget a Sony-nak!

A Naughty Dog társalapítója szerint így utólag nem bánta meg, hogy a stúdió végül a Sony ölébe hullott az eladás után.

 

Andrew Gavin, a Naughty Dog társalapítója 2004-ig dolgozott a stúdiónál. A LinkedInen írta, hogy szerinte miért lett végül a Sony számára eladva a stúdió. Ő főleg a rohamosan növekvő költségvetések miatt döntött így. Szerinte az 1980-as évek elején egy játékot kevesebb mint 50 ezer dollártból meg lehetett valósítani. Mire eljutott a csapat a Jak & Daxterhez a 2000-es évek első felében a PS2-n, a költségvetés már elérte a 15 millió dollárt. Az utóbbi évtizedben aztán a büdzsé még nagyobb mértékben növekedett, és voltak olyan címek, ahol 500 millió dollár költség volt. A Naughty Dog legújabb játéka, a 2020-ban megjelent The Last of Us Part 2 a PlayStation 4-en 220 millió dollárból valósult meg…

„A Sony-nak való eladás nem csak a Naughty Dog pénzügyi jövőjének biztosításáról szólt. Hanem arról, hogy a stúdiónak megadja a forrásokat ahhoz, hogy továbbra is a lehető legjobb játékokat készítse, anélkül, hogy az egekbe szökő költségek súlya és a bénító félelem, hogy egy hiba tönkreteheti az egészet, összezúzná. Visszatekintve, ez volt a helyes döntés,” írta a LinkedInen Gavin.

A Naughty Dog következő játéka az Intergalactic: The Heretic Prophet lesz. Ezt a Naughty Dog és a Sony Interactive Entertainment a decemberi The Game Awards siorán jelentette be. Neil Druckmann, a Naughty Dog vezetője még júliusban azt nyilatkozta, hogy több egyjátékos projekt készül a stúdió berkein belül, de kihangsúlyozta, hogy nem lesz mindegyik The Last of Us (a harmadik részről a minap írtunk a hírekben), de mindegyiküknek hasonló célja lesz. Olyan élményeket akarnak létrehozni, amelyek a karakterekre és a történetre, főleg a kapcsolatokra koncentrálnak. A sztoriknak valamilyen filozófiai magjuk lesznek, és minden ezek körül fog forogni.

Legalább Gavin is kiemelte, hogy a játékok túl drágán jönnek létre.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu