A Naughty Dog társalapítója szerint így utólag nem bánta meg, hogy a stúdió végül a Sony ölébe hullott az eladás után.
Andrew Gavin, a Naughty Dog társalapítója 2004-ig dolgozott a stúdiónál. A LinkedInen írta, hogy szerinte miért lett végül a Sony számára eladva a stúdió. Ő főleg a rohamosan növekvő költségvetések miatt döntött így. Szerinte az 1980-as évek elején egy játékot kevesebb mint 50 ezer dollártból meg lehetett valósítani. Mire eljutott a csapat a Jak & Daxterhez a 2000-es évek első felében a PS2-n, a költségvetés már elérte a 15 millió dollárt. Az utóbbi évtizedben aztán a büdzsé még nagyobb mértékben növekedett, és voltak olyan címek, ahol 500 millió dollár költség volt. A Naughty Dog legújabb játéka, a 2020-ban megjelent The Last of Us Part 2 a PlayStation 4-en 220 millió dollárból valósult meg…
„A Sony-nak való eladás nem csak a Naughty Dog pénzügyi jövőjének biztosításáról szólt. Hanem arról, hogy a stúdiónak megadja a forrásokat ahhoz, hogy továbbra is a lehető legjobb játékokat készítse, anélkül, hogy az egekbe szökő költségek súlya és a bénító félelem, hogy egy hiba tönkreteheti az egészet, összezúzná. Visszatekintve, ez volt a helyes döntés,” írta a LinkedInen Gavin.
A Naughty Dog következő játéka az Intergalactic: The Heretic Prophet lesz. Ezt a Naughty Dog és a Sony Interactive Entertainment a decemberi The Game Awards siorán jelentette be. Neil Druckmann, a Naughty Dog vezetője még júliusban azt nyilatkozta, hogy több egyjátékos projekt készül a stúdió berkein belül, de kihangsúlyozta, hogy nem lesz mindegyik The Last of Us (a harmadik részről a minap írtunk a hírekben), de mindegyiküknek hasonló célja lesz. Olyan élményeket akarnak létrehozni, amelyek a karakterekre és a történetre, főleg a kapcsolatokra koncentrálnak. A sztoriknak valamilyen filozófiai magjuk lesznek, és minden ezek körül fog forogni.
Legalább Gavin is kiemelte, hogy a játékok túl drágán jönnek létre.
Forrás: VGC