A Halo Infinite vezető fejlesztőjének új cége, a Jar of Sparks, leállította az első játékának fejlesztését finanszírozási problémák miatt. Az Xbox veterán Jerry Hook által alapított NetEase stúdió most új kiadói partnert keres.
A Jar of Sparks, amelyet 2022-ben Jerry Hook, az Xbox egykori vezető fejlesztője alapított a NetEase kiadóval közösen, bejelentette, hogy első játékának fejlesztését szünetelteti, miközben új finanszírozási lehetőségeket keres. A seattle-i székhelyű stúdió eredetileg „narratívára fókuszáló, akciódús játékok új generációján” dolgozott, de a héten közzétett LinkedIn-bejegyzésük szerint most lehetőséget adnak munkatársaiknak, hogy más pozíciókat találjanak.
A fejlesztés leállítása és új kezdet keresése
„Ma értesítettük csapatunkat, hogy a Jar of Sparks szünetelteti jelenlegi címének fejlesztését, miközben új kiadói partnert keresünk, aki segíthet életre kelteni kreatív víziónkat” – olvasható a közleményben.
„Ezen az úton szenvedélyes, elkötelezett és innovatív csapatunk merész kockázatokat vállalt és feszegette a határokat, hogy valami igazán újat és izgalmasat alkosson az iparág számára. Rendkívül büszkék vagyunk arra, amit együtt elértünk.”
A bejegyzés így folytatódik: „Ahogy felkészülünk a következő lépésre, tehetséges csapatunk tagjai új lehetőségeket keresnek. Ha olyan kivételes szakembereket keresel, akik eltérő szemléletmóddal dolgoznak, bátran keress meg minket. Örömmel kötünk össze néhány legjobb fejlesztővel, akikkel valaha dolgoztam.”
„A Jar of Sparks megalakulásától a mai napig ez a csapat lenyűgöző eredményeket ért el—bebizonyítva, hogy egy kis, fókuszált és elkötelezett csoport is képes nagy dolgokra. Köszönjük mindannyiuk bátorságát, tehetségét és barátságát. Köszönjük mindenkinek, aki támogatott minket a Jar of Sparks eddigi útján. Alig várjuk, hogy hamarosan tájékoztassunk benneteket a következő lépéseinkről.”
Neves fejlesztőkből álló csapat
A Jar of Sparks vezérigazgatója és stúdióvezetője, Jerry Hook a Microsoft veteránja, aki segített az eredeti Xbox piacra dobásában, valamint az Xbox Live alapító csapatának tagja volt. Pályafutása során számos vezető szerepet töltött be, többek között a Halo és a Destiny franchise-ok tervezési vezetőjeként, legutóbb pedig a Halo Infinite tervezési vezetőjeként.
Hook munkáját olyan neves szakemberek segítették, mint Paul Crocker kreatív igazgató, aki a Rocksteady Batman: Arkham trilógiájának narratív igazgatója volt, Greg Stone executive producer, aki producerként dolgozott a Doom és a Halo Infinite címeken, valamint Steve Dyck játékmenet-igazgató, aki korábban animációs és tervezési igazgatóként vett részt a Halo, az SSX és az NBA Street sorozatok fejlesztésében.
Forrás: VideoGameChronicles