Judas: a BioShock alkotója unalmasnak tartja a játékokban a jeleneteket!

Ken Levine ezért mondja azt, hogy a játékosok döntésére sokkal inkább reagálni fog a következő játéka, ami már az utolsó simításokat kapja.

 

Levine a Gamesindustry-nak adott interjújában beszélt arról, hogy a játékosoknak adott döntések lehetősége továbbra is egy „kemény probléma” még öt évtizednyi játékipari fejlődés után is. Csak most kezdjük a 90-es évek RPG-it és immerzív szimulátorait utolérni a granuláris reaktivitás tekintetében. Csakhogy azóta több idő és több pénz egy játékot létrehozni. A Baldur’s Gate 3 és a Disco Elysium mostanában magasabb szintet ért el…

„Nagyon könnyű megmutatni egy játékosnak egy történetet. A nehezebb rész az, hogy rávegyük őket, hogy részt vegyenek benne, és reagáljanak arra, ahogyan részt vesznek benne. Nem hiszem, hogy van egyféle módja a játékkészítésnek, de én személy szerint, mint narratív játékkészítő, sosem voltam nagy rajongója a jeleneteknek, mert azok nem interaktívak. A Judas többek között azért tart ilyen sokáig, mert próbáljuk kitalálni, hogyan érhetnénk el, hogy a játék lényegesen jobban reagáljon a játékos döntéseire. Ez egy nagyon nehéz probléma, és ezért nem látunk belőle túl sokat. A jövőben a játékosok irányítják majd a játékot – ez az, ahová el akarunk jutni. Mert ez teszi egyedivé a médiumunkat.

A megközelítés, amit a Judas esetében alkalmazunk, nagymértékben a játékosok cselekedeteinek felismerésén és a játékosok cselekedeteire adott válaszokon alapul még akkor is, ha a karakterek csak megfigyelik a játékosok cselekedeteit és kommentálják azokat. „Hé, ezt láttad, azt csináltad, aztán ezt csináltad, és ez érdekes volt, mert ez okozta ezt” – most is ilyen dolgokat csinálunk. És ez tényleg csak a játékosok megfigyeléséről szól, és aztán megírjuk azokat a típusú sorokat, amelyek különböző dolgokra reagálhatnak. Ez hatalmas mennyiségű munka, mert végig kell gondolni az összes dolgot, amit egy játékos megtehet, és aztán megírni a különböző karakterek karakteres reakcióit ezekre a cselekedetekre úgy, hogy organikusnak tűnjön,” mondta Levine.

Remélhetőleg a Judas, ami tavasszal fog megjelenni, nem fogja felmutatni a júdáspénz történetét…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu