Ken Levine ezért mondja azt, hogy a játékosok döntésére sokkal inkább reagálni fog a következő játéka, ami már az utolsó simításokat kapja.
Levine a Gamesindustry-nak adott interjújában beszélt arról, hogy a játékosoknak adott döntések lehetősége továbbra is egy „kemény probléma” még öt évtizednyi játékipari fejlődés után is. Csak most kezdjük a 90-es évek RPG-it és immerzív szimulátorait utolérni a granuláris reaktivitás tekintetében. Csakhogy azóta több idő és több pénz egy játékot létrehozni. A Baldur’s Gate 3 és a Disco Elysium mostanában magasabb szintet ért el…
„Nagyon könnyű megmutatni egy játékosnak egy történetet. A nehezebb rész az, hogy rávegyük őket, hogy részt vegyenek benne, és reagáljanak arra, ahogyan részt vesznek benne. Nem hiszem, hogy van egyféle módja a játékkészítésnek, de én személy szerint, mint narratív játékkészítő, sosem voltam nagy rajongója a jeleneteknek, mert azok nem interaktívak. A Judas többek között azért tart ilyen sokáig, mert próbáljuk kitalálni, hogyan érhetnénk el, hogy a játék lényegesen jobban reagáljon a játékos döntéseire. Ez egy nagyon nehéz probléma, és ezért nem látunk belőle túl sokat. A jövőben a játékosok irányítják majd a játékot – ez az, ahová el akarunk jutni. Mert ez teszi egyedivé a médiumunkat.
A megközelítés, amit a Judas esetében alkalmazunk, nagymértékben a játékosok cselekedeteinek felismerésén és a játékosok cselekedeteire adott válaszokon alapul még akkor is, ha a karakterek csak megfigyelik a játékosok cselekedeteit és kommentálják azokat. „Hé, ezt láttad, azt csináltad, aztán ezt csináltad, és ez érdekes volt, mert ez okozta ezt” – most is ilyen dolgokat csinálunk. És ez tényleg csak a játékosok megfigyeléséről szól, és aztán megírjuk azokat a típusú sorokat, amelyek különböző dolgokra reagálhatnak. Ez hatalmas mennyiségű munka, mert végig kell gondolni az összes dolgot, amit egy játékos megtehet, és aztán megírni a különböző karakterek karakteres reakcióit ezekre a cselekedetekre úgy, hogy organikusnak tűnjön,” mondta Levine.
Remélhetőleg a Judas, ami tavasszal fog megjelenni, nem fogja felmutatni a júdáspénz történetét…
Forrás: PCGamer