Ez a The Legend of Zelda széria legkomorabb darabja, de kis híján a kukában landolt Miyamoto utasítására. A Majora’s Mask „problémája” az volt, hogy útban volt a GameCube-nak. 1999-ben a Nintendo tervezője ultimátumot adott: Link kalandját Termina földjén nem lehetett tovább halogatni.
A Nintendo irodáiban születő projektek, különösen a The Legend of Zelda széria epizódjai, szigorú, a japán vállalat számára tipikus felügyelet alatt készülnek. Ez a módszertan — minden hullámvölgye ellenére — lehetővé tette, hogy Link történetei mindig megfeleljenek a rajongók elvárásainak. Ez az alaposság nemcsak a fejlesztések során volt jellemző, hanem a Nintendo más, a legendás franchise-tól független terveire is hatással volt. Ez a stratégia, kiegészülve egy ambiciózus, de szoros határidővel, majdnem a Zelda: Majora’s Mask törléséhez vezetett.
A Majora’s Mask fejlesztése: különleges tartalom, feszes időkeret
Nem túlzás kijelenteni, hogy a Majora’s Mask az egyik legkülönlegesebb projekt volt a Zelda-széria történetében, mind tartalmát, mind hangulatát, mind pedig fejlesztésének részleteit tekintve. Az 1998-as Ocarina of Time hatalmas sikere után a Nintendo csapata jóváhagyott egy kiegészítő kalandot a Nintendo 64-re, amely a Hyrule királyságában játszódó epikus időutazós történet már meglévő elemeit használta volna fel újra. Azonban ez a terv olyan sokáig húzódott, hogy Miyamoto attól tartott, nagyobb következményei lesznek a Nintendo egész üzletmenetére nézve, ezért majdnem leállította a projektet.
Ez az információ sokáig rejtve maradt a Zelda: Majora’s Mask-kal kapcsolatos egyéb adatok között. Szerencsére a DidYouKnowGaming csapata több japán magazint is átnézett az akkori időszakból, és eddig ismeretlen részleteket fedezett fel a Nintendo 64 játékairól, köztük erről a törlésközeli esetről is. Konkrétan a 64 Dream 1999. novemberi számában találtak egy interjút Miyamotóval.
„Például, ha elérkezünk novemberhez, és azt mondják, hogy még egy év kell a befejezéshez… Nos, ez már olyan hosszú idő, hogy útban lenne a Dolphin [GameCube kódneve]” — mondta Shigeru Miyamoto.
A beszélgetés során Miyamoto elárulta, hogy produceri szerepe kimerült a megbeszélések szervezésében, rövid iránymutatások megadásában és támogatás nyújtásában a fejlesztési folyamat során. Ennek ellenére ő volt az egyik kevés figura a Nintendónál, aki ultimátumot adhatott egy projekt jövőjéről: ha a cím további belső késedelmet szenvedett volna, azonnal törölték volna.
A GameCube árnyékában
Bár igaz, hogy a játékiparnak még éveket kellett várnia, hogy a GameCube piacra kerüljön, a Nintendo már 1999-ben elindította a konzol tervezési és gyártási folyamatait. Sőt, a cég erőforrásainak jelentős része az új generációs konzolra szánt játékok fejlesztésére irányult. Így a Zelda: Majora’s Mask gyártásának további meghosszabbítása akadályozta volna a japán vállalat terveit a következő nagy dobására nézve.
Mint azt a szöveg elején említettük, Link kalandja Termina földjén mind sötét hangulatával, mind feszes fejlesztési időkeretével kiemelkedett. Az Ocarina of Time legendás, öt évig tartó fejlesztési folyamata után a Majora’s Mask példátlan eset volt, mivel mindössze 15 hónap alatt készült el. Ennek oka, hogy a széria első Nintendo 64-es részében felhasznált erőforrásokat nagy mértékben újrahasznosították a folytatásban.
Egy sötét korszak emléke
Ez azonban nem mentette meg a Zelda: Majora’s Mask fejlesztését az intenzív munkaidőtől. A hosszú munkanapok végig jellemzőek voltak a teljes fejlesztési folyamat során, ami arra késztette a Nintendo munkatársait, hogy a játékba is elrejtsenek erről szóló utalásokat. Például a maszkkereskedő legendás mondata: „Szörnyű sorsban volt részed, nem igaz?” az alkalmazottak érzéseit tükrözi egy túlzottan megterhelő gyártási folyamat kapcsán.
Bárhogy is legyen, a Nintendo sikeresen piacra dobta a Zelda: Majora’s Mask-ot, és Miyamotónak nem kellett törölnie a projektet további késések miatt. Az eredmény pedig a széria egyik legsötétebb kalandja lett; egy olyan élmény, amely mechanikájával — például a maszkok használatával, a háromnapos időciklussal és az Apokalipszis állandó fenyegetésével — mély nyomot hagyott a rajongókban. Ezek az ötletek, mint most megtudtuk, egy hajszálon múltak.
Forrás: 3djuegos