A Borderlands 4 atyja kiverte a biztosítékot a kontrollerek rezgéséről szóló véleményével!

„Kizökkent az élményből.” A Borderlands 4 atyja, Randy Pitchford megosztotta vitatott véleményét, miszerint nem kedveli a kontrollerek rezgését. Pitchford szerint a rezgés „emlékezteti arra, hogy egy kontrollert tart a kezében,” és ezzel elvonja a figyelmét a képernyőn zajló eseményekről.

 

Amióta a rezgés megjelent a kontrollereken, alapvető eszközzé vált a videojátékok élményének fokozásában. Legyen szó egy fegyver visszarúgásáról, egy motor vibrációjáról vagy egy közelgő ellenség lépteinek érzékeléséről, ez a funkció arra törekszik, hogy a játékos érezze, mi történik a képernyőn. A DualSense megjelenésével pedig ez az élmény új szintre lépett. Azonban nem mindenki osztja ezt a lelkesedést, és van, aki úgy gondolja, hogy a rezgés nemhogy nem javít, de ront az élményen.

Randy Pitchford, a Borderlands sorozat alkotója, aki a videojáték-ipar egyik meghatározó alakja, nemrégiben a közösségi médiában (X/Twitter) fejtette ki ezzel kapcsolatos véleményét, komoly vitát kiváltva a rajongók körében. Pitchford szerint a rezgés kizökkenti őt a játékból, ahelyett, hogy elmélyítené az élményt.

 

Randy Pitchford: A rezgés elvonja a figyelmet a játékélményről

 

A Borderlands 4 alkotója szerint a kontrollerek rezgése csak arra emlékezteti, hogy egy eszközt tart a kezében, és ezzel elvonja a figyelmét a képernyőn zajló akciókról. „Vitatható vélemény: A rezgő kontroller kizökkent az élményből, ahelyett hogy jobban elmerítene benne. Emlékeztet arra, hogy kontrollert tartok a kezemben, és a figyelmemet erre irányítja, nem pedig arra, amit a képernyőn látok,” írta Pitchford.

Egy felhasználó válaszként azt írta neki, hogy hasonlóan gondolkodott, amíg nem játszott a DualSense-szel az Astro Bot-ban. Pitchford elismeri, hogy van ilyen nézőpont is, de kiemeli, hogy ez más megközelítés. „Egy kontroller használata haptikus visszacsatolási eszközként valóban fantasztikus lehet. Rengeteg olyan játékot szeretek, amelyek ezt jól alkalmazzák. De ez más gondolkodásmód, mint amikor teljesen elmerülök a játék világában, és elfelejtem, hogy egyáltalán kontrollert tartok a kezemben,” zárta gondolatait a Gearbox Software vezérigazgatója.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu