MOZI HÍREK – „Nem a miénk, és nem is kell, hogy a miénk legyen az utolsó szó” – jelentette ki Johan Pilestedt, a Helldivers 2 rendezője a Sony filmjéről. Pilestedt szerint mind ő, mind a stúdiója szabad kezet ad a Sonynak, hiszen a hollywoodi tapasztalat náluk van, nem az Arrowheadnél.
A jövőbeli filmes és televíziós adaptációk sorában a japán Sony múlt héten meglepte a közönséget: a CES 2025-öt használva jelentette be az élőszereplős Helldivers 2 filmet. Bár az Arrowhead tavalyi, 2024-ben kiadott lövöldéje sikeres volt, sokakat meglepett ez a döntés, tekintve, hogy a játék narratív tartalma minimális, és inkább a paródia és a rajongói jelenség köré épül. Johan Pilestedt, a Helldivers 2 rendezője világossá tette, hogy semmi köze nem lesz az adaptációhoz – és nem is kell, hogy legyen.
A Sony tervei és a Helldivers adaptáció kihívásai
A Helldivers film a Sony azon stratégiájának része, hogy legsikeresebb franchise-ait audiovizuális adaptációkkal bővítse, olyan projektekkel együtt, mint a Horizon Zero Dawn vagy a Ghost of Tsushima. Bár a részletek még szűkösek, várhatóan a film a játék „Galaktikus háború” intenzitását és paródiaszerű hangvételét próbálja majd visszaadni. A probléma azonban az, hogy a játék humora részben egy korábbi paródiából, Paul Verhoeven Csillagközi invázió című filmjéből merít, inkább, mint az eredeti Robert A. Heinlein-regényből.
Ezért Pilestedt egyértelművé tette, hogy döntéshozói szerepe az adaptációval kapcsolatban abszolút nulla, és ezt teljesen jogosnak tartja: „Nem vagyunk hollywoodi emberek, és fogalmunk sincs, mi kell egy film elkészítéséhez” – mondta a VG247-nek. A projektet a Sony Pictures irányítja, míg az Arrowhead tanácsadói szerepet vállal a játék esszenciájának megőrzése érdekében, de nem vesz részt a fejlesztés teljes folyamatában.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy Pilestedt lebecsülné az adaptációt. Ellenkezőleg, kiemelte, hogy a siker kulcsa az, ha „minden csapat a saját szakterületén nyújtja a legjobbat”. Hozzátette, hogy sem ő, sem stúdiója nem kér, és nem is fog kérni kreatív kontrollt a live-action film fölött:
„Nincs, és nem is kell, hogy legyen utolsó szavunk”
– zárta gondolatait.
Pilestedt a videojátékok filmes adaptációjának kihívásairól is elmélkedett, hangsúlyozva, hogy nehéz megtalálni az egyensúlyt a játékos élmény hű ábrázolása és egy vonzó filmes termék létrehozása között. Bár a játék narratív értékét többen megkérdőjelezik, a Helldivers 2 epikussága tökéletesen illeszkedik a nagyvászon formátumához, és Pilestedt reméli, hogy a Sony Pictures tapasztalata hozzájárul a shooter hírnevének további növeléséhez.
Nincs még premierdátuma a Helldivers 2 filmnek
A közösség egyelőre óvatosan várja a projekt részleteit. Jelenleg a bejelentett adaptációk – köztük a Horizon Zero Dawn, a Ghost of Tsushima anime és ez a shooter – közül csupán a Sucker Punch nyílt világú játékának animált változatához kapcsolódó projektnek van premieridőpontja: legkorábban 2027-ben érkezhet.
Forrás: 3djuegos