Az Imperial College London tanulmánya kimutatta, hogy az open-world, azaz nyílt világú, kognitív-menekülést biztosító videójátékok jótékony hatással vannak a mentális egészségre. A kutatás során olyan játékokat vizsgáltak, mint a The Legend of Zelda: Breath of the Wild. A szakértők a nyílt világú játékokat a közösségi média ellenszereként látják.
Az Imperial College London és az ausztriai Grazi Egyetem közös kutatása kimutatta, hogy a nyílt világú játékok nem csupán a szabadidő kitöltésére és a szórakoztatásra szolgálnak. Meglepő módon ezek a játéktípusok a mentális egészség javítására is kiválóan alkalmasak.
A kutatás során a stúdió több mint 600 diákot kérdezett meg a nyílt világú játékokkal, például a The Legend of Zelda: Breath of the Wild-dal vagy a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom-mal kapcsolatos tapasztalataikról. Az eredmények alapján a kutatócsapat nem habozott kijelenteni, hogy ezek a játékok tökéletes ellenszerei a modern kor olyan káros tevékenységeinek, mint a közösségi média végtelen hírfolyamának görgetése.
A nyílt világok a mentális egészség javítására
A Twitteren vagy a TikTokon töltött órák – amelyek a pszichológia szerint évek óta stressz- és mentális egészségügyi problémák forrásai – helyett sokkal tanácsosabb egy nyílt világú játékba belemerülni: „A magával ragadó környezet révén, amely lehetővé teszi a mentális elterelődést, az érzelmi megkönnyebbülést és a célok kitűzését, ezek a játékok értékes eszközök lehetnek a pszichológiai és érzelmi egészség javítására.”
A kulcs nem csak abban rejlik, hogy mennyire vonzó maga a játék, hanem a lehetőségekben is, amelyeket a nemlineáris célkitűzéseken keresztüli felfedezés szabadsága által kínál az elme felszabadítására. Ez biztosítja a relaxáció és a mentális feltöltődés érzését, ami egyre hasznosabb a gyors tempójú társadalomban.
A 32, diákokkal készített interjú során a résztvevők elmondták, hogy az ilyen típusú játékok élvezete nyugalmat hoz számukra, segít nekik rövid időre elfelejteni a mindennapi problémáikat. Sőt, voltak, akik a játékélményt egyfajta személyes meditációhoz hasonlították, amelyet a nyugalom, a kikapcsolódás és a játék által kínált célok stressz és feszültség nélküli megközelítéséből fakadó elégedettség jellemez.
Forrás: 3djuegos