Path of Exile 2 most hat osztályt kínál, de az RPG legjobb 1000 játékosának 43%-a ugyanazt az osztályt választotta. A mágusnő, különösen a villámidéző specializációval, toronymagasan vezeti a népszerűségi listát.
Az akció-szerepjátékok lehetőséget kínálnak arra, hogy több száz, akár több ezer ellenséggel nézzünk szembe, miközben egy olyan karaktert fejlesztünk, amelyet a kezdetektől gondosan építgetünk, egészen isteni szintű harcossá alakítva. A Path of Exile 2 erre a koncepcióra épít, és a Grinding Gear Games tapasztalata kulcsfontosságú, hogy a játékos érezze döntéseinek súlyát, miközben beleveti magát az immár hat elérhető osztály egyikébe. Ebből a fél tucatból egy uralja a mezőnyt: a viharidéző mágusnő.
A MeinMMO jelentése szerint a játék legjobb 1000 helyezettje közül több mint 43% választotta a mágusnőt a villámidéző specializációval. Ez az irányvonal messze maga mögé utasít más lehetőségeket, például a Summonert (Szerzetes) 15%-os és a Gemling Legionary-t (Zsoldos) 10,4%-os arányával. A GGG adatai szerint a top 100 játékos körében ez az arány még feltűnőbb, ahol majdnem a fele a villámidézőre szavaz, ami komoly kérdéseket vet fel a játék egyensúlyával kapcsolatban.
De miért ennyire népszerű a Villámidéző? A jég, tűz és villám elemi erejének mesteri használata olyan sokoldalúságot kínál, amelyet a legtöbb más osztály nem tud felülmúlni. Míg a kezdő játékosok olyan képességeket használnak, mint a Herald of Ice, hogy gyorsan megtisztítsák a területeket, addig a tapasztaltabbak fejlettebb építésekkel kísérleteznek, például az Archmage builddel, amely villámcsapásokkal árasztja el a térképet kiemelkedő hatékonysággal.
Az igazi erő a specializáció mechanikájában rejlik. A távolsági támadások pusztító erejével a villámidéző gyorsan és biztonságosan képes kiiktatni az ellenségeit. Ez szöges ellentétben áll a közelharci osztályokkal, amelyeknek nagyobb kockázatot kell vállalniuk, miközben fizikailag is közel kell kerülniük az ellenfelekhez, ezzel jobban kiszolgáltatva magukat a sérüléseknek.
Azonban, ahogyan az várható volt, a népszerűség vitát is gerjesztett. Több játékos kritizálta, hogy a játékban lévő ellenségek képesek a játékos látóterén kívülről támadni, amely hasonló előnyt biztosít, mint amit a Villámidéző élvez. Ez vitát indított a harci mechanikák egyensúlyáról, és arról, hogy hogyan lehetne megakadályozni, hogy egyetlen osztály uralja a metajátékot. Mivel a játék folyamatosan fejlődik, még nem világos, hogy ez az egyensúlytalanság megmarad-e, vagy a fejlesztők jelentős változtatások mellett döntenek.
Forrás: 3djuegos