„Technikai rémálom lett volna” – vallják a Bethesda fejlesztői. A Starfield örökölhette volna a Fallout brutalitását és erőszakosságát, de az RPG érdekében elvetették. Egy gore rendszerről is szó volt, de a Bethesda meg akarta őrizni a „NASA-punk” vizuális koherenciáját.
A videojátékok fejlesztése során számtalan ötletet és mechanikát vetnek el vagy módosítanak annak érdekében, hogy a végeredmény jobb, esetleg technikailag optimálisabb legyen. A Starfield esetében – a világok komplex rendszerének és a projekt művészeti igényeinek köszönhetően – elvetették egy olyan gore rendszer bevezetését, amelyet a Fallout-ból örökölhetett volna. Todd Howard, a projekt vezetője maga jellemezte a játék stílusát „NASA-punkként”, hangsúlyozva annak félrealista megközelítését. Az indok egyszerű: az RPG esztétikailag nem igényelte a vérengzést.
A Starfield véres és brutális elemeket mellőző rendszere – szemben a Fallout-ban megszokottal – vegyes reakciókat váltott ki a játékosközösségben. Dennis Mejillones, a Bethesda egyik veterán művésze, aki már a Fallout 4 fejlesztésében is részt vett, a Kiwi Talkz podcastben beszélt arról, hogy a döntést egyszerre motiválták technikai korlátok és a játék tematikus víziója. Mejillones szerint egy ilyen rendszer megvalósítása túl bonyolult lett volna, tekintve a szkafanderek és azok összetevőinek részletgazdagságát.
„Technikai rémálom lett volna”
„A sisakok, hátizsákok és a kiegészítők mind olyan technikai kihívásokat jelentenek, hogy a végtagok leszakítása vagy egyéb gore elemek beépítése borzalmasan bonyolulttá válik. Figyelembe kellett volna venni például a sisakokon lévő vágásokat vagy a szkafanderek belső részleteit, ami az aktuális erőforrásokkal szinte lehetetlen,” magyarázta Mejillones. Bár a Bethesda korábban már fejlesztett hasonló rendszereket, mint például a Fallout-ban, ezúttal úgy döntöttek, hogy a technikai költségek és a fejlesztés más aspektusaira gyakorolt hatás miatt nem vállalják a kivitelezést.
A tematikus és művészi koherencia elsődleges szempont volt
A technikai akadályokon túl a végső döntést a játék tónusa is befolyásolta. Mejillones szerint a Fallout mindig egy ironikus és eltúlzott stílust követett, amely igazolta a vizuális káoszt: a végtagok szétszakadását, vértócsákat és hasonló elemeket. Ezzel szemben a Starfield egy jóval realisztikusabb környezetet kíván bemutatni, amelyet olyan alkotások inspiráltak, mint The Expanse és Star Trek. Ebben a komolyabb, emberibb univerzumban a túlzott grafikai erőszak és a vérontás nem illeszkedett volna a játék hangulatához.
Noha érdekes kontrasztot jelenthetett volna a játék tiszta, fehér színpalettája és a gore elemek, a Bethesda végül a tematikus egységesség mellett döntött. Egyes játékosok szerint ez az elem nem rontott volna a projekten, míg mások úgy vélik, elvett volna az élményből. Jelenleg a rajongók abban reménykednek, hogy a modding közösség a jövőben hozzáadhatja ezt a funkciót, ahogy az már korábbi Bethesda-játékok esetében is történt.
Forrás: 3djuegos